Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Volvo 240?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Volvo 240 er en temmelig solid bil med utvilsomt billige deler. Men ha i bakhuet at skulle du kjøre av veien i 80 med en slik er du temmelig sikkert ferdig.

helt feil, har rulla disse bilene inn i granskauen mange gang. i mye over 80!

men riktig at det er billige deler.

Lenke til kommentar

Volvo 740 er gode bilder, men den er tydelig ungdomskjørt. Baklysene er heller ikke lovlige. Husk at 740 var ikke veldig populære biler, så er mindre deler til disse. 240 eller 940 florerer det deler til da disse var mye mer populære modeller.

Ser det blandt annet mangler minst ett deksel innvendig. Bilen er skrudd mye på, så forvent mye rart. Står ikke spesifisert hvilken forgassermotor det er, men ser ikke en choke hendel, så antar det er den nye typen. Den motoren har mye vakumslanger, så vær forberedt på at det kan bli trøbbel med gangen.

Den er kjørt langt, men trenger ikke være ille om den er pent kjørt og påpasset. Noe jeg tviler på er tilfelle. Telleren kan nok også være jukset med/byttet, så ville ikke stolt på kilometerstanden.

Virker nok veldig negativ nå. Dette er gode biler, for all del, men er gamle etterhvert. Hjelper også veldig lite når en ungdom har eid bilen. Da kan du forvente i de aller fleste tilfeller at bilen er skamskrudd og herjet med. Noe denne ser ut til å være.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt en 740. Kjøpte den av en voksen mann, men mest sannsynlig sønnen hans som har brukt bilen. Bilen var tilsynelatende hel og pen slik som den du lenket til. Helt til jeg begynte å plukke av litt deksler. Var ekstremt mye skjult. Mangel på vedlikehold, tullereparasjoner, you name it. Var forberedt på å måtte vedlikeholde en del, men ble mye etterhvert. 2 år senere så har jeg byttet ut mesteparten av slitedelene, og bilen er god som gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...