Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Volvo 240?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal kjøpe min første bil, jeg vil ha en Volvo 240 og jeg lurte på hva man må se etter når man skal kjøpe en sånn bil

Har sett på en Volvo 240 2,3 GL 1986 110hk til 17.000kr kan det vere eit lurt kjøp?

Her har dere også eit bilde av den jeg har sett på!

post-345211-0-18190200-1397489679_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kommer helt an på hvor god du er til å skru, eventuelt hvor mye du vil skru. Vil anbefalle å få tak i noe som er tilnærmet rustfritt, enklere å bytte deler enn det er å rustsveise.

Lenke til kommentar

Hei! Igjen. Jeg lurte på hva som er maks km.stand på en 240 vis jeg skal kjøpe

Ps: er ny på dette bilkjøp greiene

Det er viktigere at en bil har blitt godt vedlikeholdt enn hvor langt den har gått.

Ville ikke kjøpt en gammel bil som dette alene med mindre du har en del kunnskaper om bil og motor fra før av, det er ganske mye du bør undersøke. Ta med deg noen som har eid og/eller skrudd på eldre biler før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pass på også at bilen ikke er ungdomskjørt. Dessverre i de fleste tilfeller vil den ha blitt utsatt for mishandling i en eller annen form. Ikke hør på folk som sier at Volvo er skuddsikre. Disse bilene går like lett i stykker som alt annet.

Er bilen påpasset, overholdt service, pent kjørt, så vil det være en god bil. Forbruket vil nok være litt høyt, forsikringen vil sikkert heller ikke være særlig billig da dette er populære ungdomsbiler.

Hjulbuer er det vanlig å finne rust. Brønnene på sidene i bagasjerommet er også spesielt utsatt. Har bilen hatt lekkasje på et tidspunkt kan hele gulvet innvendig ha rust.

Siden dette er en forgasser (og gammel) så ville jeg også gått over hele vakumsystemet i bilen og byttet alle slangene. Vakumlekkasje = trøbbel.

Kjenn etter vibrasjoner, lytt etter ulyder, se etter slittasje osv. Stort sett bør man se og lytte etter det samme som på alle andre bilder.

Lenke til kommentar

Volvo 240 er langt ifra skuddsikre, men kvaliteten er helt OK. Du skal være heldig om du finner et godt eksemplar i 2014.

Det som er fint med Volvo 240 er at det er så enkelt. Delene er billige. Bilen er "lettskrudd". Deletilgang på brukte deler er også bra. Volvo 240 er en kjempe bra førstegangsbil om man er villig til å ta i et tak og skru litt, for det kommer alltid til enhver tid være ting som ryker på bilen som trenger fiksing.

17 000 for en Volvo 240 i 2014 med den kilometerstanden bør isåfall være i veldig god stand for å rettferdiggjøre den prisen.

Hvis du ender opp med å kjøpe en Volvo 240 foreslår jeg at du setter av en rimelig feit bensin-buffer i budsjettet ditt i måneden, for en 240 er ikke akkurat beskjeden på forbruket.

Lenke til kommentar

Ser ut som der er rust i begge kanalene i bakkant...

edit: ser jo at det er nevnt i annonsen, men der er og nevnt at det er MER rust!

Bilen som den står er ikke verdt mer enn vrakpanten, det vil koste deg MYE å få fiksa alt det som må gjøres om du ikke gjør det selv...

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...