volvo_fh16 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hei! jeg skal kjøpe min første bil, jeg vil ha en Volvo 240 og jeg lurte på hva man må se etter når man skal kjøpe en sånn bil Har sett på en Volvo 240 2,3 GL 1986 110hk til 17.000kr kan det vere eit lurt kjøp? Her har dere også eit bilde av den jeg har sett på! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 RUST! Kanaler,hjulbuer, jekkfester og gulv foran bør ses nøye over. Virket litt i dyreste laget, hvis den ikke er meget bra. Som bruksbil ville jeg heller sett på en litt nyere modell som har innsprut, de går endel billigere 3 Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) ok takk for svar Vet du om noen som har en? Endret 14. april 2014 av volvo_fh16 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 som daruu sier, ville lett etter en nyere modell. Prøvekjør bilen, lytt etter lyder og se under etter rust. Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 17.ooo? Ja den kostet 17.000 jeg syns den var ganske strøken for å si det sånn Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Det er en Volvo 240, de bilene er ikke verdt 17ooo med mindre de er strøkne som om de kom rett fra fabrikken og har under 20k på meteret! Misforstå meg rett, jeg liker de bilene men de er ikke verdt så mye. 2 Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Hei! Igjen. Jeg lurte på hva som er maks km.stand på en 240 vis jeg skal kjøpe Ps: er ny på dette bilkjøp greiene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kommer helt an på hvor god du er til å skru, eventuelt hvor mye du vil skru. Vil anbefalle å få tak i noe som er tilnærmet rustfritt, enklere å bytte deler enn det er å rustsveise. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Hei! Igjen. Jeg lurte på hva som er maks km.stand på en 240 vis jeg skal kjøpe Ps: er ny på dette bilkjøp greiene Det er viktigere at en bil har blitt godt vedlikeholdt enn hvor langt den har gått. Ville ikke kjøpt en gammel bil som dette alene med mindre du har en del kunnskaper om bil og motor fra før av, det er ganske mye du bør undersøke. Ta med deg noen som har eid og/eller skrudd på eldre biler før. 1 Lenke til kommentar
samaron Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Pass på også at bilen ikke er ungdomskjørt. Dessverre i de fleste tilfeller vil den ha blitt utsatt for mishandling i en eller annen form. Ikke hør på folk som sier at Volvo er skuddsikre. Disse bilene går like lett i stykker som alt annet. Er bilen påpasset, overholdt service, pent kjørt, så vil det være en god bil. Forbruket vil nok være litt høyt, forsikringen vil sikkert heller ikke være særlig billig da dette er populære ungdomsbiler. Hjulbuer er det vanlig å finne rust. Brønnene på sidene i bagasjerommet er også spesielt utsatt. Har bilen hatt lekkasje på et tidspunkt kan hele gulvet innvendig ha rust. Siden dette er en forgasser (og gammel) så ville jeg også gått over hele vakumsystemet i bilen og byttet alle slangene. Vakumlekkasje = trøbbel. Kjenn etter vibrasjoner, lytt etter ulyder, se etter slittasje osv. Stort sett bør man se og lytte etter det samme som på alle andre bilder. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Volvo 240 er langt ifra skuddsikre, men kvaliteten er helt OK. Du skal være heldig om du finner et godt eksemplar i 2014. Det som er fint med Volvo 240 er at det er så enkelt. Delene er billige. Bilen er "lettskrudd". Deletilgang på brukte deler er også bra. Volvo 240 er en kjempe bra førstegangsbil om man er villig til å ta i et tak og skru litt, for det kommer alltid til enhver tid være ting som ryker på bilen som trenger fiksing. 17 000 for en Volvo 240 i 2014 med den kilometerstanden bør isåfall være i veldig god stand for å rettferdiggjøre den prisen. Hvis du ender opp med å kjøpe en Volvo 240 foreslår jeg at du setter av en rimelig feit bensin-buffer i budsjettet ditt i måneden, for en 240 er ikke akkurat beskjeden på forbruket. Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 Dere kan få linken til den 240'en til 17.000 Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47423205 Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 Selgeren sa at bilen var i topp teknisk stand. og, at bilen var avregistrert siden 18.12.2013, For å slippe å betale omregistreringsavgift. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 (endret) Ser ut som der er rust i begge kanalene i bakkant... edit: ser jo at det er nevnt i annonsen, men der er og nevnt at det er MER rust! Bilen som den står er ikke verdt mer enn vrakpanten, det vil koste deg MYE å få fiksa alt det som må gjøres om du ikke gjør det selv... Endret 16. april 2014 av Doofen Lenke til kommentar
volvo_fh16 Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Man er ikke Gutt/Mann Viss man ikke kan skru! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 alt må læres, skruing kommer ikke av seg selv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg kan love deg at visse har det mer annlagt enn andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå