Gå til innhold

Studiemiljø HiOA - Ingeniørfag

EchoMaker

Anbefalte innlegg

PS: Håper dette ikke ble en for drøy avsporing EchoMaker. ;)

Nei bevares, dette er jo informasjon som er meget interessant for meg :)

Jeg syntes ikke du trenger å tenke på det en gang :tease: Valget er veldig enkelt.

Lykke til!

Hehe. Såpass? :)

Selv med kun en bachelor?

Det er vel også viktig med gode karakterer for å få jobb og jeg har snakket med en jente som gikk MIT og hun skremte meg litt i forhold til nivået og sa at hun knapt visste om noen som fikk A og selv hadde hun slitt hardt for å få middelmådige karakterer.

Men jeg er i hvert fall supermotivert for å stå på og jobber alt nå mye med skole, så håper at det kan gå.

Tror jeg kommer til å gå for det jeg altså.

PS: Håper dette ikke ble en for drøy avsporing EchoMaker. ;)

Selv med bachelor :)

Du må utnytte deg av hjelpen. Møte på grupper, gå på plenum. Hvis du behandler det som en vanlig arbeidsdag 8 timer daglig + litt i helger og du er normal går det greit. Vil du ha bedre karakterer må du gi mer... Men du lever bare en gang! Tror jeg..

Spennende å høre. Har du noen konkrete eksempler på "vanlige" jobber folk med (kun) en bachelor i MIT går til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Spennende å høre. Har du noen konkrete eksempler på "vanlige" jobber folk med (kun) en bachelor i MIT går til?

Ønske også å høre fra "lordfatherinheaven", men det står litt her:

http://www.uio.no/studier/program/mit/jobb-studier/

De fleste profilene på siden har mastergrad, men hun her har kun bachelor:

http://www.uio.no/studier/program/mit/karriereintervjuer/annette-raabe.html

Det var også en i en annen tråd som nevnte at en han kjente hadde fått jobb i McKinsey med en bachelor i MIT.

Lenke til kommentar

Det var også en i en annen tråd som nevnte at en han kjente hadde fått jobb i McKinsey med en bachelor i MIT.

Spennende lesning.

Det jeg i grunn er mest interessert i, er om MIT-kandidater kan få ingeniørjobber. Dersom svaret er ja, blir jo argumenter som at man får en mye grundigere utdannelse på UiO osv. relevante. Hvis ikke, bør man vel heller velge utifra hva man vil jobbe med.

Forøvrig har jeg vært i kontakt med Norconsult, og de har ingen ansatte med MIT-bakgrunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Spennende lesning.

Det jeg i grunn er mest interessert i, er om MIT-kandidater kan få ingeniørjobber. Dersom svaret er ja, blir jo argumenter som at man får en mye grundigere utdannelse på UiO osv. relevante. Hvis ikke, bør man vel heller velge utifra hva man vil jobbe med.

Forøvrig har jeg vært i kontakt med Norconsult, og de har ingen ansatte med MIT-bakgrunn.

Ser den. Du får si fra om du finner ut noe mer etter hvert. Jeg vingler fortsatt frem og tilbake. :)

Kanskje lordfatherinheaven sjekker innom tråden igjen også. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe nytt her? :)

Har vel ikke funnet ut noe mer. Er ganske bestemt på bygg selv. Det virker som om de aller fleste jobbene jeg synes virker interessante er tilgjengelige som byggingeniør, men ikke med MIT-bachelor. Får følelsen av at de fleste ingeniørjobber man kan få med MIT-bakgrunn er i oljå, og det virker ikke like spennende.

Min drømmejobb tror jeg er en jobb der jeg får prosjektere store, spennende og "rene" byggverk som bruer og dammer - kanskje helst i det store utland. Da får det heller være at fagene ikke går så dypt som på UiO - savner jeg det får jeg ta noen enkeltfag ved siden av ingeniørstudier/senere jobb.

Men det hadde fortsatt vært fint å høre mer fra lordfatherinheaven.

Enn med deg? Bestemt deg? :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noe nytt her? :)

Har vel ikke funnet ut noe mer. Er ganske bestemt på bygg selv. Det virker som om de aller fleste jobbene jeg synes virker interessante er tilgjengelige som byggingeniør, men ikke med MIT-bachelor. Får følelsen av at de fleste ingeniørjobber man kan få med MIT-bakgrunn er i oljå, og det virker ikke like spennende.

Min drømmejobb tror jeg er en jobb der jeg får prosjektere store, spennende og "rene" byggverk som bruer og dammer - kanskje helst i det store utland. Da får det heller være at fagene ikke går så dypt som på UiO - savner jeg det får jeg ta noen enkeltfag ved siden av ingeniørstudier/senere jobb.

Men det hadde fortsatt vært fint å høre mer fra lordfatherinheaven.

Enn med deg? Bestemt deg? :)

Ok! Slik du beskriver drømmejobben er nok byggingeniør utvilsomt veien å gå, i hvert fall bachelor, selv om en mastergrad i faststoffmekanikk også sikkert er relevant.

Det du sier virker fornuftig, også med tanke på å eventuelt fordype seg ved behov.

Tror MIT er ganske bred, så man begrenser seg nok ikke kun til oljebransjen, selvsagt litt avhengig av hva slags fordypning man har da. Men fundamentet som er mye matematikk er jo likt over hele linjen.

Men igjen, de jobbene du beskriver er nok mer nærliggende å få som byggingeniør og det er kanskje også en enklere vei.

Har nok ikke helt bestemt meg enda. Så fort jeg bestemmer meg ombestemmer jeg meg. Kanskje jeg ikke burde gå skole eller bare fortsette med økonomi. :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-239845

Jeg ble ferdig med bachelor i bygg på HIOA for kort tid siden.

Hva kan man si:

Det er et veldig marginalt studiemiljø. Svært sjelden fellesaktiviteter, ikke noe særlig foreninger, ølkro en gang i måneden ca, men dette er for alle ingeniørlinjene samlet. ( det er et slags klasserom som blir gjort om til kro)

Man føler heller ikke at lærerene bryr seg spesielt mye. Lite faglig inspirasjon.

Er en del flinke lærere, men problemet er at det hele er for dårlig organisert, og det er for dårlig økonomi.

Vil ikke anbefale HIOA dersom du er ute etter å gjøre stor karriere som ingeniør. Da ville jeg heller gått på NTNU, der de bruker mye penger og ressurser per elev.

Hei! Håper du og andre har mulighet til å gi litt mer innsikt rundt HiOA. :)

Er det mye gruppearbeid gjennom bacheloren?

Mange muntlige presentasjoner?

Mye obligatorisk oppmøte i løpet av en uke?

Er det noe særlig praktisk arbeid eller labber?

På forhånd hjertelig takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...