agail89 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hei. Har installert nytt skjermkort i maskinen men det kommer ikke bilde på skjermen. Hører at maskinene starter og viftene på skjermkortet går. Har prøvd med dvi og hdmi kabel. BIOS er tilbakestilt ved pin på HK. http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/HP500205EO/hp-pavilion-500-205eo-stasjonar-pc Har satt inn ett radeon R9 270x. Den orginale strømforsyningen er også erstattet med en 650w. Noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Du har selvsagt koblet skjermkortet til en passelig strømkontakt? Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Siden du har tilbakestilt bios, kanskje du bør koble skjerm til integrert skjermkort for å så skifte i biosen slik at den prioriterer pcie som hovedkilde for bilde? Hvis ikke det er som nevnt ovenfor, strøm som ikke er koblet til? Lenke til kommentar
lretteP Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Hadde samme problemet på en ferdigbygd pc jeg fikk for noen uker siden. Etter mye fundering og feilsøking viste det seg at skjermkortet ikke var skikkelig trykt inn i PCI-e sloten. Løsna skruen, trykka det skikkelig inn og voila. Så sjekk at skjermkortet er skikkelig "i". Lenke til kommentar
agail89 Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt. Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i. Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt. Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i. Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang. Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning Lenke til kommentar
agail89 Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt. Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i. Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang. Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning Jepp, 2x6 pins er koblet i. Regner med viftene på kortet ikke ville startet om det mangler strøm. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Strømen er sjekket og skal være ok, viftene går som sagt. Har testet integrert skjermkort men det får jeg ikke noe liv i. Skjermkortet har sitter skikkelig har hatt det ute og satt det i igjen så. Setter jeg i det orginale skjermkortet kommer bildet med en gang. Har du satt i strømledning til begge kontaktene på skjermkortet? Ser at ditt nye kort benytter 6x2 pins i strømforsyning Jepp, 2x6 pins er koblet i. Regner med viftene på kortet ikke ville startet om det mangler strøm. Tenkte bare dobbeltsjekke. Kunne jo være at en var nok til at viftene begynte å spinne. Da er jeg faktisk usikker på hva det kan være. Du får google mer rundt det nye skjermkortet ditt så kanskje du kommer over noe. Lykke til hvertfall Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Ikke usannsynlig at dette hp hovedkortets oem bios nekter å funke/poste med AMD R9 270x. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Løsning: http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Hardware/Jasmine-MS-7778-Adding-Graphics-Card-problem/td-p/3270307 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&dlc=en&docname=c03653200&lc=en&jumpid=reg_r1002_usen_c-001_title_r0001 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 En annen ting som du kan prøve er følgende. På kortet er det to stykk 6 pinns strømkontakter som skal ha strøm. Det som er saken her er at du kan ikke bruke en og samme ledning til begge kontaktene. På en slik ledning er det gjerne 3 hanpinner og da vil de fleste bruke to av dem til å koble til kortet. Det vil ikke være en god løsning. Du må da bruke en annen ledning til den andre kontakten. Virket det logisk? Du må bruke to forskjellige ledninger til de to 6 pinns kontaktene på kortet. Hvilken PSU er det på riggen din? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Det er en uting, men en løsning du finner på mange PSUer, og er helt greit, spesielt på såpass low-power kort som 270x. (og da er de som regel dimensjonert for 1x8pin + 1x6pin)Spenningsfallet vil ikke bli noe særlig, og spesielt ikke siden det er 6-pin kontakten som er vanvittig overdimensjonert for hva den takler. Det er uansett kun et problem ved maks last og under tung OC, så det har fint lite med å få liv i kortet. Endret 19. april 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Lest linkene mine i post #10 Der er både forklaring fra hp hvorfor PCen ikke poster med nytt gfx kort og løsning. Det har ikke med strøm , tilkopling og psu å gjøre. Endret 19. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå