Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner plutselig ikke skjerm

Anbefalte innlegg

Etter at jeg i dag installerte en ny harddisk i PCen min, klarer skjermkortet plutselig ikke å finne skjerm 2. Jeg har 1 skjerm koblet til med HDMI som er skjerm 1, og skjerm 2 er koblet til via DVI. Men den er bare svart. Hver gang jeg putter kabelen inn i skjermkortet, våkner skjermen til live, og popper opp med meldingen "No signal detected". Altså virker det som om det er et problem med at skjermkortet ikke sender noe signal. Og både Nvidia-kontrollpanelet samt skjerminstillingene i W7 viser at kun én skjerm er koblet til.

Jeg har et GTX 680-kort med nyeste drivere.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke undersøkt dette nærmere, men skal jeg tippe så vil du finne begge skjermene dersom du bruker begge på DVI.......Idet du smekker på Hdmi så prioriterer skjermkortet dette 100% og stenger ned DVI utgangene. Regner med at det er 2 Dvi porter, så tester du med begge disse så får du antakelig liv i begge skjermene.

Lenke til kommentar

har ikke undersøkt dette nærmere, men skal jeg tippe så vil du finne begge skjermene dersom du bruker begge på DVI.......Idet du smekker på Hdmi så prioriterer skjermkortet dette 100% og stenger ned DVI utgangene. Regner med at det er 2 Dvi porter, så tester du med begge disse så får du antakelig liv i begge skjermene.

Jeg har nå forsøkt med DVI i begge portene, og det hjalp ikke. Jeg prøvde også å bytte om på hvilken skjerm som gikk i hvilken port, og den ene skjermen funker begge mens den andre funker ikke i noen. Så da er det kanskje skjermen det er noe galt med likevel, selv om den registrerer at det blir koblet i en kabel, bare at den ikke finner noe signal fra den.

For sikkerhets skyld: Har du dobbeltsjekka at DVI-kabelen er skikkelig koblet i (begge ender) etter at du holdt på med maskinen?

Ja. Ca hundre ganger i alle mulige ender.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå forsøkt med DVI i begge portene, og det hjalp ikke. Jeg prøvde også å bytte om på hvilken skjerm som gikk i hvilken port, og den ene skjermen funker begge mens den andre funker ikke i noen. Så da er det kanskje skjermen det er noe galt med likevel, selv om den registrerer at det blir koblet i en kabel, bare at den ikke finner noe signal fra den.

For sikkerhets skyld: Har du dobbeltsjekka at DVI-kabelen er skikkelig koblet i (begge ender) etter at du holdt på med maskinen?

Ja. Ca hundre ganger i alle mulige ender.

Håper der ikke er mer enn to ender på kabelen din! ;-) Det kan jo være en feilkilde om det er mer enn to ender ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...