Solapen Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hei! Jeg og samboeren min bor på en studentby der vi har en TV og en GET-boks. Vi betaler ikke NRK-lisens. Vi lurer på om hvor ofte og i hvilken grad NRK foretar kontroller? Og om hvis NRK kommer på døren, har vi noen form for plikt til å slippe de inn? De er jo ikke politi og de har jo ikke noen form for ransakelsesordre. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Nei, de har ikke lov til å komme inn uten deres godkjennelse. Har flere ganger avvist NRK på døra her uten å høre noe mer senere. Forrige gang så satt tilogmed samboeren og hørte på The Voice på full guffe Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Du trenger aldri å slippe noen inn med mindre det er politi med papirarbeidet i orden. Lenke til kommentar
SilentMajority11 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Nei er vel svaret. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift? Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift? Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt. Er vel slike ting de bruker ressurser på, mens _alt_ annet av betydning, blir henlagt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift? Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt. Er vel slike ting de bruker ressurser på, mens _alt_ annet av betydning, blir henlagt. Det neste blir vel at kontrollørene får begrenset politimyndighet til å kunne ta seg inn hos andre. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Man undrar jo offentlig avgift? Hvorfor skal det være greit at du skal slippe å betale mens jeg må? Undrar du årsavgift og skatter? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Husker ikke om det ble vedtatt men det var snakk om at NRK skal få tilgang til kundelister fra Get, Canal Digital osv. I så fall trenger de ikke komme inn døra, de ser at du har abonnement hos Get. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift? Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt. Er vel slike ting de bruker ressurser på, mens _alt_ annet av betydning, blir henlagt. Det neste blir vel at kontrollørene får begrenset politimyndighet til å kunne ta seg inn hos andre. Enkelte av disse tror dem har det. Jeg måtte faktisk fysisk kaste en utav eiendommen min da han gikk rundt der og såg inn rutene etter jeg ikke slapp han inn. Lite var der å hente, for lisensen hadde jeg uansett betalt, men det sto ikke på lappen hannes. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Get sender i hvertfall listene til NRK. Deretter ringer det en fra NRK og spør om det stemmer at du har abonnement fra .f.eks. Get. Litt vanskelig å ro seg unna den da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå