Strato Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Utsagnet om at du vil jobbe som revisor dersom du tar master og regnskapsfører dersom du tar bachelor finner jeg ikke fornuftig. Begge jobbene bærer store fordeler med master. Du burde heller tenke på hvilke type jobb som passer for deg. Husk at revisorer har det rimelig (mildt sagt) travelt frem til sommeren og har nesten ingenting å gjøre ett par måneder etter. Dersom du foretrekker mer fordelt arbeid i stedet for sesongbetonet arbeid tror jeg regnskapsfører er bedre. Som regnskapsfører holder det lenge med bachelor for å jobbe på et vanlig regnskapskontor, men masteren vil likevel gi deg mange fordeler. Jeg er overbevist om at du vil tjene mer som siv.øk. og den tapte inntekten + ekstra lån vil forhåpentligvis bli tjent inn på noe slikt som ti år. Masteren vil også gi deg mye større muligheter dersom du ønsker å få mer ansvar eller større, mer krevende kunder. Dette kan bidra til at jobben din blir kjekkere og mindre ensidig Mitt råd; gå for master. De færreste som sier de skal ta master senere holder ordet! Når du blir vant til å tjene 400k i året er det vanskelig å gi slipp på det. Edit: Husk at dersom du vil bli autorisert regnskapsfører må du velge fag i henhold til dette. Ikke alle studieretninger inkluderer rettslære og skatterett. Endret 24. april 2014 av Strato Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Christeven, vet du om fagene på NHH er på engelsk eller norsk? Med tanke på eksamener og undervisning. De aller fleste fagene er på norsk med norsk eksamen, selv om noen av fagene kan ha engelsk pensum. Noen valgfag kan være på engelsk, og i visse fag kan du velge norsk eller engelsk versjon. Lenke til kommentar
Studten Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Noen som vet om man må være BI student for å få MRR-stipend (av de fire store), eller kan man også være NHH student for å få det? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Noen som vet om man må være BI student for å få MRR-stipend (av de fire store), eller kan man også være NHH student for å få det? Selvfølgelig må du ikke være BI student, hvor har du det fra? (Er ikke ment frekt, selv om posten kan tolkes slik) Lenke til kommentar
Studten Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Jeg tenkte siden det koster så mye penger på BI, at det liksom skal gå til å dekke de utgiftene. Heh Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Nei, MRR stipendet er penger du får som "kompensasjon" for at du binder deg til selskapet for 1-2 år. Selskapene har blitt strengere med å tildele MRR stipendet den siste tiden, noen av selskapene har ikke lenger et offisielt stipend heller. Når det er sagt så får de fleste gode studenter som går MRR stipendet på ett eller annet punkt, gjerne etter ett semester eller to på masteren. Slik at de kan vise til noen karakterer. Det er bare slik at færre får det rett ut fra bacheloren i dag enn før. Lenke til kommentar
Studten Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Er egentlig veldig forvirret. Mange mener forskjellig Lenke til kommentar
Strato Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Er egentlig veldig forvirret. Mange mener forskjellig Dette er noe du må finne ut av selv. Dersom du fortsatt har studiemotivasjon ville jeg absolutt tatt master. Veldig mange tar bachelor nå for tiden... Viktig å skille seg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå