STURM Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg får det ikke til å virke når jeg kobler cd-rom'en til. Jeg har: s-ata 120 bg på s-ata 1 wd 80 gb master ide 1 wd 80 gb slave ide 1 så skulle jeg hatt cd-rom på master ide2 når jeg kobler til cd-rom'en booter maskinen og starter xp, så fort jeg er kommet inn i xp så rebooter den, dette forsvinner så fort jeg fjerner cd-rom'en. har prøvd 3 forskjellige cd-rom'er. hva er feil? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 prøv å bytt CD-rom'en med slave disken, slik at du har begge hdd'ene som master, og CD som slave på IDE 1. Prøv også å sjekk i bios at HK finner cd-rom'en Lenke til kommentar
Forth Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 ditt problem ligger i BIOS! I oppdateringen i v. 12 til MAXIII så står det i readme filen som følger : Fixed the problem that specific CD-ROM device could not be correctly detected when there is specific HDD connected onto the same IDE cable. link til bios oppdateringen finner du her: http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ies=1&model=130 altså.. jeg har samme problem med boot fra dvd+rw romen min.. har riktignok ic7-g og ikke maxIII og dvd brenner og ikke cd rom, men tror problemet er det samme... jeg får den til å boote på vanlig ide kanal.. men ikke når jeg bruker converteren og kjører den på s-ata kanalen.. når jeg setter dvd'en på kanal 2 og setter riktig config detecter den rom'en i bois ag alt ser så fint og flott ut, men ikke noe tegn til den inne i winXP men hvis jeg setter den på sata3 finner den ikke rom'en i bios, men joda, den dukker opp i XP, og i denne settingen får jeg også bootet fra dvd spilleren, men etter den første driverinnlastingen i xp setup kommer en koselig blåskjerm.. men dette dukker ikke opp når jeg kjører på den vanlige IDE kanalen.. merkelige saker.. har oppdatert bios til v.17 men ingen hjelp.. har sendt mail it Abit om dette.. kan jo poste hva jeg får tilbake når jeg får svar.. tydeligvis noe Abit sliter litt med :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå