Gå til innhold

Stillits ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott bilde av min favoritt :)

Hei, Torhild.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Stillits er en vakker fugl, og det er spennende når den nærmer seg fórplassen, - vil den slå seg ned, og, - i tilfelle, - blir den lenge nok til at det blir mulig å få tatt et bilde ?

Ha en riktig God Påske !

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei herr Andersson :) ja Albert Andersson :) Flott stillits du fanget og som du sier er den mest fargerike fugeln man kan ha på førplassen :)

Fri fra jobb i dag og jobber bare imårra, sedan fri for fototurer i 6 dager :) Ønsker en fin mandag med flotte fugler :)

Hilsen

herr Olsson, ja Leif Olsson :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei herr Andersson :) ja Albert Andersson :) Flott stillits du fanget og som du sier er den mest fargerike fugeln man kan ha på førplassen :)

Fri fra jobb i dag og jobber bare imårra, sedan fri for fototurer i 6 dager :) Ønsker en fin mandag med flotte fugler :)

Hilsen

Hei, Leif Olsson.

Nyt fridagene, og husk: "Gå aldri noe sted uten kamera!" :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hilsen

Hei, Leif Olsson.

Vennlig hilsen

Albert.

Hei igjen Albert :)

Eniig, har altid kamera med meg også på jobb :)

Hilsen

Leif

Lenke til kommentar

Hilsen

Hei, Leif Olsson.

Vennlig hilsen

Albert.

Hilsen

Leif

Hei igjen, Leif Olsson.

Det var godt å høre, - vi får håpe at mange leser dette ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hilsen

Hei, Leif Olsson.

Vennlig hilsen

Albert.

Hilsen

Leif

Hei igjen, Leif Olsson.

Det var godt å høre, - vi får håpe at mange leser dette ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert Andersson :)

Ja enig om at vi får håpe at mange leser dette :)

God mandagskveld :)

Hilsen

Leif :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha sett denne fuglearten i området hvor jeg bor så ofte, men den er fargerik og fin, det er helt sikkert.

Liker godt både grenen den står på og vinkelen. Samt veldig difus og fin bakgrunnen. Et klassisk og stilrent bilde helt uten noen forstyrrende objelter i sikte. :)

Pleier du ofte å måtte croppe og skarpe opp bildene mye i ettertid forresten? Bare av ren nysjerrighet, siden jeg aldrig har klart å komme nerme nok fuglene med kun 200-250mm, og om jeg cropper blir det ofte alt for uskarpt og lavoppløst til å kunne brukes til noe.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Nok et flott fuglebilde fra deg,må si artsmangfoldet er stort der du bor.

Litt hardt lys som kan være vanskelig å håndtere,men du kommer deg unna med et godt resultat.

Skarpheten er god og bakgrunnen er utsøkt.

Skulle jeg pirke litt så ville jeg beskjært bildet nede en liten cm da jeg synes skuddene i høyre bildekant er litt forstyrrende.

Mulig det blir litt trangt under greina fuglen sitter på ?

Arvid.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha sett denne fuglearten i området hvor jeg bor så ofte, men den er fargerik og fin, det er helt sikkert.

Liker godt både grenen den står på og vinkelen. Samt veldig difus og fin bakgrunnen. Et klassisk og stilrent bilde helt uten noen forstyrrende objelter i sikte. :)

Pleier du ofte å måtte croppe og skarpe opp bildene mye i ettertid forresten? Bare av ren nysjerrighet, siden jeg aldrig har klart å komme nerme nok fuglene med kun 200-250mm, og om jeg cropper blir det ofte alt for uskarpt og lavoppløst til å kunne brukes til noe.

Hei, Jan Erik Johansen.

Stillits er en relativt ny art i Norge, - den er observert jevnlig på Østlandet i 10-15 år, og er nå i ferd med å etablere seg på Vestlandet og i Midt-Norge, også.

Jeg beskjærer bildene ganske hardt, mange ganger, da det er vanskelig å komme nær nok til at fuglene fyller det meste av bildebrikken.

Noe oppskarping blir foretatt i CS5, da jeg har innstilt lav verdi i kameraet (Nikon D800).

Tendensen er likevel at jeg skarper opp mindre enn før, og satser på å bruke bilder som er såpass skarpe at litt forsiktig bruk av Unsharp Mask ikke forårsaker sjenerende artefakter.

Men noen ganger går jeg "over grensen", og får velfortjent påpakning av årvåkne "Akamere" ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Nok et flott fuglebilde fra deg,må si artsmangfoldet er stort der du bor.

Litt hardt lys som kan være vanskelig å håndtere,men du kommer deg unna med et godt resultat.

Skarpheten er god og bakgrunnen er utsøkt.

Skulle jeg pirke litt så ville jeg beskjært bildet nede en liten cm da jeg synes skuddene i høyre bildekant er litt forstyrrende.

Mulig det blir litt trangt under greina fuglen sitter på ?

Arvid.

Hei, Nutini.

Tusen takk for hyggelig Jeg "lurte litt" på om jeg skulle ha klonet vekk de grønne skuddene under kvisten, men lot det være..

Jeg burde nok ha gjort det ... ! :)

Uansett, - jeg setter stor pris på at slikt blir kommentert, og jeg tror det er mye å lære av slike tilbakemeldinger

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...