dj_j0tul Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Hei. Flyttet inn i flunkende nytt hus uten en eneste coax i veggene, og må derfor bestille montør eller lage ett anlegg selv. Tenkte da å spare noen kroner på å gjøre dette selv med deler fra Elfa og lignende. Det lokale kabel-tv selskapet har lagt inn en feit coax inn i huset (Rett under sikringskapet). Jeg har greie elektro-ferdigheter, men på antenneanlegg der stopper det litt opp... tror dette ble behandlet i 1 time maks på GK Elektro den gangen jeg gikk det. Google har vært min venn sålangt, men ikke helt sikker på at jeg er i mål... jeg bør holde meg over 70db på multimediakontaktene forstod jeg? Har derfor laget en liten paint-tegning på anlegget jeg tenkte meg. 85db var visst det jeg hadde av signalstyrke inn i huset sier kabel-tv leverandøren. Pkt 1: For Brebåndsmodem på vaskerom Pkt 2 og 3: Antenneuttak for TV i stue. (Bare 1 vil bli brukt) Kom gjerne med innspill Har ikke valgt noen kabel enda....men regner med det blir det minste problemet her. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Du kan nok bare trekke og sette opp stikk akkurat hvor du vil, signal/støyforhold er et ikke-problem i så korte trekk Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Bare vær obs på at det er forskjell på multimedia-uttak og satelitt-kombo-uttak... Personlig erfaring (Hey, en f-kontakt er en f-kontakt, ikke sant? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå