AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Hei har lest et sted en gang at hvis man er vegetarianer/har et kosthold uten kjøtt da, så får man bedre og renere hud i ansiktet, stemmer dette? er selv ikke vegetarianer, men kunne vært interessant å teste ut, hvis det viser seg at huden blir bedre. Anonymous poster hash: 101d6...043 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Jeg er selv vegetarianer og har vært det i rundt 5 år nå, kan med 100% sikkerhet si at dette ikke stemmer! Har kviser i hele ansiktet og sliter med uren hud på ryggen og brystet. Får dessverre ikke finere hud av å kutte ut kjøtt Anonymous poster hash: 288f0...24a Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Nei, tror ikke det er noe automatikk i det. Men det er bedre for dyrene. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Det man oppnår med en ukritisk overgang til vegetarisk kosthold er å bli feilernært. Det er for lett å bli tom for spesielt B12 over tid, men også andre vitaminer og mineraler. Skal man få i seg alle de essensielle aminosyrene som kroppen ikke kan lage selv er man nødt til å være nøye med hvilke typer proteiner man spiser. Kombinasjonen av linser og ris gir rimelig god kvalitet. Spesielt egg burde man unne seg, for det er en næringsbombe av de sjeldene med tanke på alle næringsstoffene, og det er også livløst så lenge det ubefruktet, så ingen dårlig samvittighet heller. Egget kommer uansett. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Er vegetarianer. Det stemmer ikke det med renere hud. Tror at andre faktorer kan spille inn der. Jeg f.eks får mer uren hud av melkeprodukter. Bruker kun tilskudd av sink, vitamin c og jern. Har istedenfor altfor høyt b12 vitamin nivå uten at legene forstår hvorfor. Endret 20. april 2014 av MoonLight Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Kosthold spiller inn, men om du spiser kjøtt eller ikke har lite å si. Et godt, sunt og variert kosthold som de vanligvis sier. Stress, søvn og hygiene spiller også inn. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Hvis jeg skeier ut og spiser endel sukker/mel, som f.eks i juleferien, så kommer kvisene frem. Det samme skjer hvis jeg spiser endel frukt. For min del virker det som det er div. sukker i maten som trigger dem, ikke kjøtt, egg, grønnsaker osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Har istedenfor altfor høyt b12 vitamin nivå uten at legene forstår hvorfor. Du bør definitivt finne deg en lege som tar dette mer seriøst hvis det ikke er differensialdiagnostisert godt nok. Du må finne ut hva som forårsaker det og behandle det. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) De vet ikke årsaken er uren hud/kviser osv. Men det å hode rent og god hygene har vist seg å holde hunden ren. http://www.medicalnewstoday.com/articles/107146.php Andre folk sverger på det å regelmessig bytte putetrekk. Jeg selv har startet dette, bytter til ny hver kveld, og huden/kvisene har nesten forsvunnet totalt. Endret 20. april 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 De vet ikke årsaken er uren hud/kviser osv. Men det å hode rent og god hygene har vist seg å holde hunden ren. http://www.medicalnewstoday.com/articles/107146.php Andre folk sverger på det å regelmessig bytte putetrekk. Jeg selv har startet dette, bytter til ny hver kveld, og huden/kvisene har nesten forsvunnet totalt. Mange som holder huden ren, men kviser og porer er tilstede alikevel. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Har istedenfor altfor høyt b12 vitamin nivå uten at legene forstår hvorfor.Du bør definitivt finne deg en lege som tar dette mer seriøst hvis det ikke er differensialdiagnostisert godt nok. Du må finne ut hva som forårsaker det og behandle det. Ja. Har tenkt å bytte fastlege (igjen). Håper jeg finner en/ei som tar ting mer seriøst. :-) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) De vet ikke årsaken er uren hud/kviser osv. Men det å hode rent og god hygene har vist seg å holde hunden ren. http://www.medicalnewstoday.com/articles/107146.php Andre folk sverger på det å regelmessig bytte putetrekk. Jeg selv har startet dette, bytter til ny hver kveld, og huden/kvisene har nesten forsvunnet totalt. Mange som holder huden ren, men kviser og porer er tilstede alikevel. Ja, men da begynner du å snakke om tilstander/sykdommer som er årsaken. Da må medikamenter inn i bilde for å hjelpe. Jeg håper til gud at porer er tilstede.... Endret 20. april 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå