Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen vegetarianere med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man oppnår med en ukritisk overgang til vegetarisk kosthold er å bli feilernært. Det er for lett å bli tom for spesielt B12 over tid, men også andre vitaminer og mineraler. Skal man få i seg alle de essensielle aminosyrene som kroppen ikke kan lage selv er man nødt til å være nøye med hvilke typer proteiner man spiser. Kombinasjonen av linser og ris gir rimelig god kvalitet. Spesielt egg burde man unne seg, for det er en næringsbombe av de sjeldene med tanke på alle næringsstoffene, og det er også livløst så lenge det ubefruktet, så ingen dårlig samvittighet heller. Egget kommer uansett.

Lenke til kommentar

Er vegetarianer. Det stemmer ikke det med renere hud. Tror at andre faktorer kan spille inn der. Jeg f.eks får mer uren hud av melkeprodukter.

Bruker kun tilskudd av sink, vitamin c og jern.

Har istedenfor altfor høyt b12 vitamin nivå uten at legene forstår hvorfor.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Hvis jeg skeier ut og spiser endel sukker/mel, som f.eks i juleferien, så kommer kvisene frem.

Det samme skjer hvis jeg spiser endel frukt.

For min del virker det som det er div. sukker i maten som trigger dem, ikke kjøtt, egg, grønnsaker osv.

Lenke til kommentar

Du bør definitivt finne deg en lege som tar dette mer seriøst hvis det ikke er differensialdiagnostisert godt nok. Du må finne ut hva som forårsaker det og behandle det.

Lenke til kommentar

De vet ikke årsaken er uren hud/kviser osv. Men det å hode rent og god hygene har vist seg å holde hunden ren.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/107146.php

Andre folk sverger på det å regelmessig bytte putetrekk. Jeg selv har startet dette, bytter til ny hver kveld, og huden/kvisene har nesten forsvunnet totalt.

Mange som holder huden ren, men kviser og porer er tilstede alikevel.

Lenke til kommentar

Du bør definitivt finne deg en lege som tar dette mer seriøst hvis det ikke er differensialdiagnostisert godt nok. Du må finne ut hva som forårsaker det og behandle det.

Ja. Har tenkt å bytte fastlege (igjen). Håper jeg finner en/ei som tar ting mer seriøst. :-)

Lenke til kommentar

De vet ikke årsaken er uren hud/kviser osv. Men det å hode rent og god hygene har vist seg å holde hunden ren.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/107146.php

Andre folk sverger på det å regelmessig bytte putetrekk. Jeg selv har startet dette, bytter til ny hver kveld, og huden/kvisene har nesten forsvunnet totalt.

Mange som holder huden ren, men kviser og porer er tilstede alikevel.

Ja, men da begynner du å snakke om tilstander/sykdommer som er årsaken. Da må medikamenter inn i bilde for å hjelpe.

Jeg håper til gud at porer er tilstede....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...