Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har en gammel masin men windows 95 på hardisk C og så skulle jeg gjerne hatt Windows Me (Hvet det er litt dårlig) på hardisk D, og att maskinen ska kjøre i Windows ME. Hvordan får jeg til dette?? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Ehhh det var litt vanskelig forklart men... Det beste er vel og formatere partisjon C... Og innstalere Me på den! Tviler på at du vil få fungere med 95 på C og Me på D... Du kan sikkerhets kopiere de viktige filene du var på C drevet før du formaterer..... Just a tip... Lenke til kommentar
Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Men det er ikkje plass til Me på c`en jeg trenger ike og beholde 95 altså Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Er vel bare å starte innstallasjonen av ME og så velge harddisk D som installasjonsdisk Lenke til kommentar
Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Det gjikk ikke den ville bare instalere på c Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Sett D til Master er det vel og C til slave! Motsatt av de kablene står på! Lenke til kommentar
Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Da står det bare ugyldig system disk Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 formater og så gjør det da! Lenke til kommentar
strekkode Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har du en oppstart diskett eller en bootbar cd? Har du dette er det ganske planke kjøring Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Kan ikke bare skifte om på kablene for å bytte mellom Master og Slave på de to. Ta backup av de filene du vil gjemme fra Win95, formater harddisken, bytt om "pin"en bak på harddiskene, (det pleier å stå en forklaring på hvordan denne skal stå for at harddisken står i Slave eller Master mode) slik at den største harddisken er Master. Deretter installerer du WinMe på Master harddisken. Skal ikke være så veldig vanskelig det tror jeg... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 joda, du klarer å installere Windows ME på D: mener jeg å huske, har gjort det selv et par ganger på en test pc jeg hadde. alt går hvis du virkelig går inn for det. ellers kan du jo bare formatere C: å gjøre C: litt større så får du jo alltids plass vet ikke helt om jeg henger med her, men er det slik at du har en eller to fysiske disker? hvis du har 2 så blir det jo litt vanskelig å gjøre C: større, hvis du har 2 partisjoner så skal det ikke være noe problem. hvorfor vil du forresten ha Windows 95 på C: og Windows ME på D: hvis du skal kjøre Windows ME på D: uten at du har noe OS på C: så er ikke dette å anbefale, da C: er en hovedpartisjon som står som standard boot partisjon. da ville jeg helst kjørt Dualboot istede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå