olaflaaten Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Jeg har plukka en parabol ned fra veggen som jeg har tenkt til å gjøre om til en solfanger av denne sorten.Jeg har sprayet den med noe kromeffekt fra biltema, men det var mest for moro skyld. Resultatet ble alt annet enn speilblankt.I dag prøvde jeg å pusse ned med fint sandpapir og fin stålull. Jeg er usikker på hva slags metall parabolen er laget av men det er iallefall et lettmetall, men ikke aluminium tror jeg. Jeg har tro på at selve metallet har potensiale til å bli ganske speilblankt, men når jeg gnukker og gnir så er det vanskelig å unngå "striper". For at alt lyset som reflekteres skal fokuseres på samme sted må hele overflatearealet være 100% glatt på mikronivå.Er billakeringsbransjen stedet å gå, kanskje? Jeg tok en telefon og ble anbefalt å få den sandblåst eller noe på en billakkeringsverksted og så polere med noe som heter Autosol som man får kjøpt på Statoil. Hvordan vil resultatet av det bli sammenlignet med det i videoen jeg linket til, mon tro? Og hva vil det koste? Det står at den i videoen er "forsølvet". Hva går dét ut på? Endret 13. april 2014 av olaflaaten Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Sandblåding er bare å glemme. Da blir overflata altfor ru. Kjøp våtslipepapir. 400, 800 og 1200korning, og begynn å gnukke. Så frem med autosolen. Men det blir ei diger brannbombe, hele greia. Må lagres langt unna dagslys... 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Denne karen bruker en eller annen form for folie: https://www.youtube.com/watch?v=Q90i31JIQ3M#t=43 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå