winmedi Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Hei, pcen min restarter seg etter hvilemodus, og starter windows igjen. når jeg kommer i windows, er jeg i de samme vinduene jeg hadde før den gikk til hvilemodus. Men hvordan kan jeg fikse dette? Slik at jeg slipper at maskinen restarter seg, men heller våkner opp igjen når jeg rører feks musen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Den gikk kanskje til det som kalles Hibernation modus, altså den slår seg av etter en viss tid for å spare strøm. Hvilken Windows versjon har du? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Den gikk kanskje til det som kalles Hibernation modus, altså den slår seg av etter en viss tid for å spare strøm. Hvilken Windows versjon har du? Kjører Windows 8.1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Javel, men mener du at PC'en restarter eller at den starter opp igjen? Skjer det siste, er det snakk om Hibernation, men restarter den mens den er i hvile modus (ikke avslått) så kan det hende at du egentlig får BSOD. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Javel, men mener du at PC'en restarter eller at den starter opp igjen? Skjer det siste, er det snakk om Hibernation, men restarter den mens den er i hvile modus (ikke avslått) så kan det hende at du egentlig får BSOD. altså når maskinen er i hvilemodus eller hibernation mode så blinker startknappen som den skal gjøre, om jeg rører musen begynner viften å gå i maskinen. Etter en liten stund slår maskinen seg av igjen. Etter at den har slått seg av igjen starter den. Etter at den starter, vil den ikke gå videre. Så må jeg holde inne på knappen helt til den slår seg av, etter det starter windows og jeg er der hvor jeg var før den gikk i hvilemodus eller hibernation modus Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Javel, slik mener jeg at det ikke skal være. Kan du se om du finner noen .dmp filer i C:\Windows\Minidump i tilfelle det er snakk om BSOD. Glemte en ting, kan du fortelle hvilken hardware du har? Altså hovedkort, CPU, PSU, RAM etc? Endret 13. april 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Javel, slik mener jeg at det ikke skal være. Kan du se om du finner noen .dmp filer i C:\Windows\Minidump i tilfelle det er snakk om BSOD. Glemte en ting, kan du fortelle hvilken hardware du har? Altså hovedkort, CPU, PSU, RAM etc? Hovedkort: Ausus P8p67 Cpu: Intel core i5 2500k (overklokket til 4,5ghz) Ram: Corsair 8gb (husker ikke navn) Psu 750W Husker ikke navn Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Over så noe her, hvis start knappen blinker, så er PC'en i hvile modus, men ikke i hibernation modus. I hibernation modus er PC'en egentlig avslått og start knappen vil ikke blinke, men Windows vil "dukke" opp slik du forlot den når du trykker på Start knappen. Hvis jeg husker rett, så kan du IKKE vekke opp PC'en fra hibernation modus med å bevege musen eller trykke på en tast på tastaturet. Du må bruke Start knappen. Så hvis PC'en din restarter når den er i hvile modus, så er det noe galt. Intel i5 2500k er ikke Haswell, så PSU kan neppe rote til ting. Som jeg nevnte, se om du ser noen filer i C:\Windows\Minidump. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Over så noe her, hvis start knappen blinker, så er PC'en i hvile modus, men ikke i hibernation modus. I hibernation modus er PC'en egentlig avslått og start knappen vil ikke blinke, men Windows vil "dukke" opp slik du forlot den når du trykker på Start knappen. Hvis jeg husker rett, så kan du IKKE vekke opp PC'en fra hibernation modus med å bevege musen eller trykke på en tast på tastaturet. Du må bruke Start knappen. Så hvis PC'en din restarter når den er i hvile modus, så er det noe galt. Intel i5 2500k er ikke Haswell, så PSU kan neppe rote til ting. Som jeg nevnte, se om du ser noen filer i C:\Windows\Minidump. Jepp, jeg ser noen filer. Det er 4 filer. 3 av 4 filene er fra 2013. Den siste er fra 2014 i mars. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 når jeg skulle gå bort til pcen min nå siden den allerede var på siden jeg gikk herfra så klikket hele pcen ikonene ble store osv så slå jeg den av så fikk jeg ikke den av jo jeg fikk den av men når jeg skulle ta den på igjen kom ikke noe på skjermen maskinen bare gikk jeg åpnet kabinettet og restartet hovedkortet og vips var den på igjen så skulle jeg ta på kabinettdøren så funket den ikke lenger etter jeg gikk ut av bios så åpnet jeg kabinettet igjen og tok ut rambrikken og vips funker den så nå funker den igjen nå som jeg tok ut den ene rambrikken og inn igjen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvor mange RAM brikker har du? Og sjekk at de har rett spenning etc. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Hvor mange RAM brikker har du? Og sjekk at de har rett spenning etc. Har to rambrikker. Tilsammen blir det 8GB ram. Men hva er den rette spenningen da? Her er et bilde av spenningene. Edit: Kan overklokking ha noe med problemene? Siden jeg har problemer med at noen ganger fryser maskinen eller at den jobber intenst uten å ha noen programmer oppe. Den blir treg og jeg må nøtt til å slå av maskinen Endret 15. april 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Kan være mulig at overklokking kan ha noe med dette å gjøre, men det kan også være PSU som ikke liker C3 state (strømsparing oppsett). Ellers så skal de fleste av Corsair sine RAM brikker ha 1,5 V, dog noen få forlanger 1,65 V. Hadde vært fint å vite hvilke Corsair RAM brikker du har, pluss fabrikant av PSU. Du kan forresten ta en liten titt på denne siden angående OC av hovedkort og CPU du har. De kjører 1,3 V på CPU med en OC på 4,5 GHz. Endret 15. april 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Dette heter minnebrikkene. http://www.dustinhome.no/product/5010485739/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-2x4gb/ Jeg fikk nettopp bluescreen.... men når jeg gikk i dump mappen så var det ingen filer der? kan det være ccleaner som sletter filene? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 CCleaner vil slette dump filer hvis jeg ikke tar feil, men kun hvis du kjørte det etter bluescreen. Spenning for de RAM brikkene er 1,5 V, et kit har vært testet med 1,65 V hva nå det enn måtte bety. Fant faktisk 3 typer av de brikkene som har betegnelsen CMX8GX3M2B1600C9 med latency 9-9-9-24. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 CCleaner vil slette dump filer hvis jeg ikke tar feil, men kun hvis du kjørte det etter bluescreen. Spenning for de RAM brikkene er 1,5 V, et kit har vært testet med 1,65 V hva nå det enn måtte bety. Fant faktisk 3 typer av de brikkene som har betegnelsen CMX8GX3M2B1600C9 med latency 9-9-9-24. men nå som jeg har restartet hovedkortet... Så slettet den profilen hvor jeg hadde lagret OC. Så nå er jeg tilbake til de fabrikkinstillingene. Rambrikkene er på 1300mhz og har lavere volt. Så jeg får fremdeles problemer med hvilemodus og at jeg får bluescreen Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Hos meg slår PCen seg på igjen om jeg setter den i hvilemodus eller slår den av, og låsningen på dette var å trekke ut USB-ledningen til musa. Så prøv å trekk ut alt du har av USB tilkoblet og se om noen av de restarter maskina. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 (endret) Prøvde å ta den i hvilemodus. men maskinen starter med engang etter at knappen blinker i noen par sekunder før den slår seg på igjen. Jeg prøvde å ta ut musen og tastaturet for å da se om den starter på nytt igjen, og det gjorde den. Så noe er galt. Edit: Vurderer å reinstallere hele windows. Verdt det? Endret 16. april 2014 av winmedi Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Om det er verdt å re-installere Windows er jeg ikke sikker på. Det kan være noe som vekker opp PC'en igjen med en gang. Når du er i Windows rett etter en restart, åpne Ledetekst og skriv powercfg lastwake for å se hva som vekket PC'en. Du kan også laste opp et skjermbilde av ledetekst. Og får du BSOD, last om minidump filen. Den må du pakke med Winzip, 7-Zip eller lignende program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå