Gå til innhold

Google Play - problemer med betaling?


Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å legge inn 2 forskjellige kredittkort for betaling / aktivering av Google Play full tilgang, men får ikke brukt noen av dem. I fanen hvor man skal velge kortet er dette "grået" ut og det står "betalingsmåten håndteres ikke". Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slet med det samme problemet for litt siden. Fant en supportside hos google hvor jeg beskrev problemet. 30 sekunder etter at jeg postet problemet, ble jeg ringt opp av Google fra USA.
De klarte ikke å løse problemet der og da, men lagde en ticket på saken.

3 dager etter, var problemet løst. :)

Det rare var at problemet kun gjaldt kjøp av Google Music. Alt annet gikk fint.

Husker ikke hvordan jeg fant supportsiden, men prøv denne linken. Trykk på "Kontakt oss" oppe til høyre. Mulig du får raskere respons om du velger engelsk som språk litt lenger ned på siden.
jeg sitter på en håpløs internettløsning på jobb, så får ikke hjulpet deg mer her og nå.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Okey, norsk google support klarer ikke å løse problemet, jeg har ventet og ventet og purret på de.

 

her er litt av det jeg skrev til de:

 

Hei David!
Ja jeg har dobbeltsjekket og trippelsjekket inne på google wallet, norsk kort og norsk adresse, og det fungerer fint til andre kjøp på Google play. og alt ser ok ut der (se vedlagt skjermbilde). Jeg vet hvorfor du ikke ser noen oppføring i systemet om forsøk på abonnering, og det er fordi jeg ikke får lov til å klikke på kjøp.. begge betalingskortene mine er "grået ut" og det står betalingsmåte håndteres ikke (se bilde).
Jeg har en liten teori om at det kan ha noe å si at jeg har lastet opp min musikk til Google Music før tjenesten kom til norge (ved å benytte en VPN-løsning) og jeg prøvde også å kjøpe full tilgang da, men det gikk ikke.
men jeg har hørt om andre som har gjort det samme, og de har ingen problemer med å kjøpe full tilgang nå..

Jeg har også utelukket at dette er en feil lokalt, da jeg har forsøkt å kjøpe tilgang fra pc hjemme, på jobb, forskjellige nettlesere,og ifra en chromebook jeg har.

 

har fått som svar når jeg purret etter å ha ventet lenge:

 

"Har dessverre ikke fått noen oppdatering på den ennå. Takker for din tålmodighet! Vet at dette er noe det jobbes mye med om dagen og jeg skriver tilbake til deg med en gang jeg vet mer."
(dette var 27. mars..)
Så takk for tipset insolvent! jeg skal prøve engelsk support istedet siden de norske tydeligvis ikke klarer å finne ut av det.. anbefaler OP å gjøre det samme,evt send til både norsk og engelsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...