Gå til innhold

Ny pc til spill, ca 15k, aner ikke hva jeg skal velge på komplett.no

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en ny pc til spilling som selvsagt også må duge til streaming og annen normal bruk.

Ser for meg å bruke ca 15k, men kan øke med en tusenlapp eller tre om det virkelig er verdt det. Vil kunne kjøre årets spill på fete innstillinger :)

Her er en link til komplett.no, Komplett Gamer Premium:

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11033&ref=cat-left

Jeg aner ikke hva som er best av Intel og AMD, Geforce og Radeon eller noe sånt :)

Er ikke bundet til komplett, men det er vel eneste stedet jeg vet om :p

Trenger tastatur, mus og musmatte også, men ikke noe high tech. Har ikke behov for 40 ekstra knapper på noen av de. Må ha nettverkskort for både trådløst og kabel, samt en skjerm på 27".

Er ikke lyd geek, så vet ikke om et lydkort er nødvendig?

En SSD for Windows, og 2-3tb på en egen disk.

Tror det var alt, all hjelp blir satt stor pris på, og tips om det er noe jeg har glemt!

mvh

Doguru

Endret av Doguru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det egentlig hva du foretrekker for 15K får du en sikkelig gamingpc og går du ut i fra komplett sine pcer der du kan velge deler selv skal alt passe sammen.

Jeg kan si at jeg selv foretrekker Intel og Nvidia. når du koster på så mye bør du ta en I7 prossesor fra intel, og skermkortet kan velge med hensyn til om du tenker å skaffe flere skjermer senere osv. har selv et GTX 780 ti og er storfornøyd med det, kjøre 3 skjermer uten problem på full grafikk, men kan være overkill på en skjerm.

har selv ikke noe netverkskort men les anbefalingene som de på komplett skriver eventuelt søk opp tester av det.

SSD til Windows er sterkt anbefalt, men trenger ikke være stor jeg foretrekker 120GB gjerne mere viss pengene strekker til, men skal du ha noe mindre må du være veldig oppmerksom på at du ikke lagrer unødvendige ting på den. og skal du ha alt av tileggsutstyret med i den prisen, tastatur og mus osv. da blir det mindre i selve pcen.

Så det som er lurt Ta et veldig gjennomsnitlig++ hovedkort, i7, skjermkort etter ønsket kvalitet, RAM kan du velge 1600Hz DDR3 minimum 8GB på en Pc i den prisklassen.

Men dette er no min mening, er mange muligheter du kan gå for og det er prisen som bestemmer hvor bra det skal være.

Mvh Taxxon

Lenke til kommentar

Dersom du kun skal spille på en skjerm med oppløsning 1920*1080 trenger du ikke bruke så mye penger. En maskin til rundt 8000,- med i5/i7 og gtx770 eller radeaon r9 280x vil dra alt på full oppløsning og grafikk.

Men til hvilken fps, det er spørsmålet ;)

Man kan sikkert dra "alle" spill i 1080p og full grafikk med en pc til 4000kr også, men fps`en vil da garantert være j"#¤% lav til tider i mange spill ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du kun skal spille på en skjerm med oppløsning 1920*1080 trenger du ikke bruke så mye penger. En maskin til rundt 8000,- med i5/i7 og gtx770 eller radeaon r9 280x vil dra alt på full oppløsning og grafikk.

Men til hvilken fps, det er spørsmålet ;)

Man kan sikkert dra "alle" spill i 1080p og full grafikk med en pc til 4000kr også, men fps`en vil da garantert være j"#¤% lav til tider i mange spill ;)

Tror dog gtx770 eller 280x gir sømløs fps i stort sett alt :) disse kortene er ikke veldig dyre heller :) bang for the buck kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...