anaconda Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg er forkjølet. Tror ikke det er influensa. De første symptomene merket jeg tirsdag deretter har det bare forverret seg. Vi snakker om de vanlige symptomene: Vond hals, hoste, feber og lett hodepine. Ikke tett eller rennene nese enda... Jeg bruker Naproxden som jeg fikk foreskrevet mot muskelsmerter for å dempe feberen. Det fungerer greit. Men halsen er helt forferdelig. Når det er på det verste klarer jeg knapt å svelge. Jeg har tidligere brukt Fribol, men denne hjelper egentlig ikke så mye. Det blir litt bedre der og da, men så er halsen like vond igjen. I dag kjøpte jeg Dekadin Hals med rød solhat. Jeg syntes denne hjalp veldig. Halsen ble umiddelbart bedre. Det er enda vondt, men klarer å svelge. Jeg kjøpte også hostesaft som jeg fikk anbefalt på apoteket. Synes ikke det hjeper noe særlig. Jeg hoster nesten hele tiden og til det gjør vondt. Jeg har nesten ikke sovet. Da jeg la meg i går kveld ble halsen mye verre, og det var helt forferdelig å ligge. At jeg må hoste hele tiden hjelper selvsagt ikke. Jeg kan tenke meg at jeg har sovet et par timer i natt. Jeg har noen spørsmål: 1. Hvordan bli raskest mulig frisk? 2. Kan jeg øke doseringen av hostesaft hvis jeg ikke synes det hjelper? Det står at jeg kan ta 20ml 3 x dag. Er det farlig å ta det flere ganger? 3. Dekadin Hals står det at jeg kan ta ta 1 tablett 4x daglig. Er det farlig å øke dosen? Jeg har sovemedisiner men har ikke lyst til å begynne med det igjen. Tar jeg sovemedisinen blir jeg avhengig og får ikke sove uten. Ellers vet jeg at grønnsaker er bra og det spiser jeg mye av. Jeg prøver også å gå litt ut av og til for å få frisk luft. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Er nok ikke så mye å gjøre. Få i deg litt varm drikke mot halsen å just wait it out Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Reseptbelagt Cosylan mixtur fungerer ved hoste, men den er morfinbasert og bør brukes med omhu. I alle fall bedre enn å hoste på seg skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå