Dingdongdata Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hei! Min kjæreste ble ansatt i en butikk på nyåret. Hun jobbet der frem til midten/slutten av Mars da hun ble fortalt av butikksjefen at firmaet ble slått konkurs. Butikksjef fortalte hun at lønnen (fortsatt 16k ubetalt lønn) skulle komme til vanlig tid uansett (10. April). Men firmaeier fortalte senere at siden det var åpnet konkurs ville en bobestyrer kontakte henne raskt angående lønn og feriepenger, noe som enda ikke har skjedd. Vi har sjekket opp i Brønnøysundsregistrene, og det står ingen ting om at firmaet har åpnet konkurs. Dette er en god del penger som sårt trengs. Har noen opplevet det samme, evt. tips til hvordan vi skal gå videre med denne saken? Flytt tråden hvis det er feil, men i beskrivelsen sto "diskusjon rundt jobbsituasjon" og følte at den passet inn her. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hvis det ikke er kunngjort at det er åpnet konkurs, så må din kjæreste gå til foliksklage mot bedriften. Er det dette søket dere har gjort på bedriftens organisasjonsnummer?http://w2.brreg.no/kunngjoring/index.jsp Lenke til kommentar
Dingdongdata Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Ja, det er den siden vi brukte. Den siste endringen er 18.02 og var et skifte i styret. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hvis du er sikker på at du har søkt på riktig bedrift så gjelder innlegget mitt over. Send meg evt. linken til den kunngjøringen du nevner på melding. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Hvem er det som er nevnt som part i arbeidsavtalen? Hva skjer på dette butikklokalet nå? Dette høres temmelig fishy ut. Har hun funnet seg ny jobb? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hvis arbeidsgiver opplyser til arbeidstaker at han er konkurs da er det disse reglene som gjelder: http://www.konkursradet.no/veiledning-til-arbeidstakere-om-konkursbegjaering-mot-arbeidsgiver.5304889-300317.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå