J@9 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hei. Har ryddet på loftet hos foreldrene mine, og har funnet noen gamle maskiner. Er spesielt en her jeg ønsker å prøve å få re-installert. Det er en Commodore 386 SX25. Planen var å ta ut harrdisken, sette den i en nyere maskin som støtter cd-boot. Formatere disken, legge over system filer + windows installasjon. Sette den tilbake og installere.. Men.. Så enkelt var det ikke.. Bios prøver å finne noe på IDE tilkoblingen, men finner ikke noe. Noen som vet hva jeg kan prøve?? Disken det er snakk om er en Seagate ST3120A, med IDE tilkobling. En mulighet er jo å bruke disketter, som før i tida.. men da oppstår det nye problemer.. Jeg har ikke diskett stasjon i noen av mine maskiner, og disketter er et annet problem. Hadde jeg fått kontakt med disken i en nyere maskin, hadde jeg bare brent ut ei hjemmelagd boot plate (Som er testet i virtual box, og fungerer helt fint). Commodore maskinen er oppegående, men det er mye dritt på disken, for å si det sånn Ser ut til å ha vært brukt i en lokal radiokanal.Ellers er eneste feilen med den, at bios batteriet må byttes.. Men dette burde ikke være noe stress.. Letteste er vel å lodde på en holder for knappe batteri, om det er samme voltstyrke. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Tror problemet løste seg selv, kom på at jeg kunne prøve VPN maskina mi.. Da den er et par år eldre, og der funka faktisk disken Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Bilder? (av Commodore'n selvfølgelig) Endret 13. april 2014 av tingo Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Er bare på mobil nå, men prøver allikevel.Er uansett den jeg tok bildene med Fikk bare opp dette bildet, dem andre ble snudd sidelengs, laster opp dem senere *Edit*Her kommer resten (ble visst sidelengs her også.. Må være noe med forumet :S, da dem blir vist riktig vei på pc'n, og evt om du klikker på dem her, men da får dem et litt rart format og virker litt strekt..) Endret 14. april 2014 av J@9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå