pmbpictures Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hei! I fjor kjøpte jeg en ekstern harddisk (WD My Passport 500gb) til min morfar. Etter å ha brukt den jevnt å trutt til og ta back-up med, har den nå blitt full sier han. Når jeg ser igjennom de to back-up mappene som ligger på den eksterne harddisken er det 11 måneder mellom back-up'ene, men den siste tar et par-tre gb mer plass. Men når jeg går igjennom mappene ser det ut som de to back-upene er mer eller mindre identiske. Så spørsmålet mitt er; Er det noen måte å få sjekket hva som er dobbelt opp evt. hva som ikke er dobbelt opp, isteden for og måtte gå igjennom alt manuelt? Takk for hjelp. - P Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Kan jeg spørre om hvorfor? Når man tar full backup flere ganger så er det helt normalt at det meste ligger 'dobbelt opp'. Gamle backup er jo bare å slette. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Microsoft har et verktøy, WINDIFF som kan brukes til å sammenligne enkeltfiler eller hele mapper. Søk på Google, du får også opp treff på verktøy som er mer avanserte. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Total Commander. Den virker på samme måte som Norton Commander i gode gamle DOS-dager, og har en flott sammenlignings-funksjon. Den kan og synkronisere filer og så mye, mye annet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Kom tilfeldigvis over et program som heter Duplicate Cleaner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå