Sops Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Heisann! Nå nærmer russetida seg med storm, så vi begynner å få litt dårlig tid, og da har det selvfølgelig oppstått et problem med annlegget vårt.. Anlegget spiller som bare det så lenge tenninga er av, men med en gang vi vrir nøkkelen rundt blir det bare masse støy og bråk fra anlegget. Dette er jo lite gunstig da vi skal kjøre en del rundt. Vi har prøvd det meste for å få det til å fungere, og nå begynner vi å bli litt desperate! Vi har tre batterier i bilen, ett av dem kan kobles ut slik at de andre ikke blir utladd når vi spiller mens bilen står i ro. Støyen oppstår samme om alle batteriene driver anlegget, eller om det bare er det ene som driver det. Setter veldig pris på om noen kan prøve å komme med noe vi kan gjøre her! Lenke til kommentar
avo Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Det høres jo veldig ut som motor eller generator lager støy. Hva slags bil er det? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Forandrer støyen seg med turtallet? Hvordan har dere koblet remote? Det er en fordel at remoten er koblet til remote-utgangen fra CD-spilleren, og ikke hentet vilkårlig direkte fra noe annet sted. Jeg gjorde dette en gang som en nødløsning. Det jeg opplevde da var mye støy når jeg skrudde på tenningen, men det ordnet seg da jeg skrudde på CD-spilleren. Pass også på at signalkablene ligger fysisk borte fra power-kablene til anlegget. Hvis ikke, så risikerer du støy. Lenke til kommentar
Sops Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Det er en Chevrolet Beauville 1987 Signalkablene har vi lagt bort fra batterier. Motoren trenger ikke å være i gang for at støyen skal være der, og vi har ikke sjekket om den endrer seg med turtall, siden det er rett og slett for jævlig å sitte inne i bilen når det skjer... Remote er jeg ikke helt sikker på akkurat nå Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Er dette noe dere har koblet opp selv?? Er signalkablene adskilt fra ALLE andre strømførende kabler?? Og viktigst av alt, hvor har dere jordet forsterkerene? Bor dere i Vestfold, så kan jeg sikkert ta en titt på det Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg har også hatt støy på en forsterker i bilen min, denne fulgte ikke turtallen, men var der kontinuerlig når tenning/motor var i gang (nyere bil med start knapp og ikke fysisk nøkkel). Problemet mitt var at signal og strømkabler møttes baki, fikk flyttet litt på signal kabel, og støyen forsvant Så, ta i det minste en kikk på signal kablene, dem bør til en hver tid være så langt fra strømkabler som mulig og ikke møtes/krysses noe sted Og god jording er også viktig i værste fall kan det føre til spenningstap, evt at forsterkerene prøver å ta jording via signal kabler, noe som kan ende med både defekt spiller og forsterkere. Lenke til kommentar
Sops Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Vi har jorda i metallet på hjulbuene. Har ikke bilen her akkurat nå, men jeg er 99% sikker på at signalkablene ikke krysser strømkablene noe sted. Skal prøve å dobbeltsjekke jordinga neste gang jeg er på bilen! Bilen er i Østfold Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hjulbuene er ikke noe god plass, finne en bolt som går til ramma en plass, feks et feste til setebeltet eller en av stolene. Puss ned til blankt metall og bruk egnet kabelsko. Det er også viktig å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo (pluss) og mellom batterei og karosseri/motor (jord) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå