Gå til innhold

[Løst] Hva er en Blitsbounser?

Anbefalte innlegg

Har et Canon 550D. Har vært så uheldig å få noe kliss ned i den innbyggede blitzen, så den ikke spretter opp automatisk, når det skal tas bilde. Jeg må hver gang hjelpe blitzen manuelt. Jeg tenker at det vil koste mange penger å få den renset, evt byttet ut...? Tenkte derfor å kjøpe meg en ekstern blitz, men wow, de er jo sinnsykt dyre. :confused:

Så på netonnet, at de hadde noe som heter "Blitsbounser". Det står ikke noe om hvilken kamera de passer til bare at de er til 430EXII/580EXII/270EXII OSV. Hva er en "Blitsbounser"?, og kan jeg bruke dette til mitt kamera? De koster kun 99 kr, så det var jo fristende å kjøpe en sådan, de må jo uansett være bedre enn den innbyggede blitzen... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blitsbounser er bare den plastdingsen som står på "toppen" av blitsen. Du trenger altså selve blitsen i tillegg...:-)

Godt verktøy koster nok dessverre litt penger. Jeg anbefaler deg å kjøpe en god blits hvis du først skal kjøpe deg en. De koster nok et par tusenlapper eller deromkring, men de er verdt det. Lær deg å bruke den skikkelig, så får du mye bedre i mange situasjoner, spesielt utendørs i skarpt sollys...

(Bittelitt tregere enn Eriknor, men samme tanke...hehe...)

Lenke til kommentar

Er sikkert bare kommet noe som holder blitsen nede, har du prøvd å rense med en qtips med litt alkohol på?

Ja, har brukt masse tid med q-tips og salmiak, og har prøvd å la det tørre, men til ingen nytte. :huh:

Lenke til kommentar

sett kameraet opp ned og løs ut blitsen. flere ganger. Er de noe kliss som har rent så funker det ikke.. mem er det noe annet løser det seg som regel ved å løse ut blitsen par ganger opp ned. Det er min erfaring.

Takk for tips, har også gjort dette mange ganger. Holder på nå igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...