TMB Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Har et område på ca 10cm over hjulbuen på høyre side som ruster. Har pusset alt ned og sprayet på butinox ruststopper og lakket opp igjen med lakkstift. En ting er at lakkstiften ikke er samme farge engang, men jeg bryr meg egenlig ikke da det ikke dynes på avstand. Men den jævla rusten kommer tilbake hele tiden og nå har til og med den nye lakken begynt å løsne... Har kuket med dette nå i over en mnd, hvoran skal jeg få fiksa det? Kan ikke koste så mye å få noen proffe tilø å fikse dette en gang for alltid? sadfsdfsadfsdfsdafsdafdsa Endret 12. april 2014 av TMB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Finn deg en ny hjulbue, kapp den eksisterende ut, sveis den nye inn og lakk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Du må fjerne ALT metall med rust i for å bli kvitt rusten. Å kline på Lurium 2000 hjelper rett og slett ikke i lengden. Lenke til kommentar
adversary221 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Det eneste jeg har god erfaring med som kan gjøres selv, er å sandblåse og spraye med skikkelig 2-komponent grunning, lakk og klarlakk. Dog, kjøper du utstyr til dette er det fort like dyrt å stikke på verksted, og finishen blir sjeldent like bra. Etter min erfaring varer slike lakkstifter toppen 1år før rusta kommer snikende. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Glem alt kladdefiks. Få tak i en ny skjerm, kapp den ut og sveis inn en ny. Eller sett det bort til noen som kan om du ikke har utstyret og kunnskapen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Jeg har hverken utstyr eller kunnskap til å fikse slikt selv. Slik ser det ut nå. Regner med at hele delen må lakkes? Hvor mye vil det koste ca. å få et firma til å gjøre dette? Kommer til å hente inn tilbud selvfølgelig, men greit å vite ca. hva jeg kan forvente meg av kostnad.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Forskjermer blir stort sett byttet på verksteder, hvis de ruster. Dels fordi man har liten tid til å jobbe med den før det blir dyrere, ikke minst fordi ny del er mye billigere å lakkere enn brukt, og fordi få har lyst å sitte med garantiansvar når rusten kommer tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå