Gå til innhold

Den beste mobiloperatøren

77 stemmer

1. 1. Hvilken operatør liker du best?

• Telenor
      16
    • Netcom
      5
    • Tele2
      2
    • djuice
      4
    • Chess
      11
    • OneCall
      10
    • Talkmore
      11
    • andre (Telipol, MyCall, Chilimobil, Ventelo OSV...)
      11
    • Ice
      2
    • Banzai
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definér best...

Du kunne like gjerne spurt om hva som er den beste bilen.

Telenor, og operatører som bruker Telenor sitt nett, gir best dekning.

Netcom gir etter min mening best support. Lurer du på noe, kan du chatte med en operatør i nettleseren. Det er gratis, og du slipper å registrere deg. Det er lite ventetid. Sånn support burde alle teleoperatører av en viss størrelse ha.

Men de som har Telenor må ringe, og betale en ublu minuttpris, selv om formålet med samtalen er å informere om et dekningsutfall.

Jeg hater når jeg må betale for å melde inn feil.

Mail går selvsagt an, hvis du ønsker å vente 4 virkedager på svar.

Det finnes sikkert andre operatører enn Netcom med sånn support. Jeg har for eksempel fått support-chat i nettleseren av Riks-TV, men det er jo ikke en teleleverandør.

Finn ut om begge mobilnettene har god dekning der du bor, jobber og oppholder deg regelmessig.

Telenor er ofte best, men ikke alltid. Dekning vil gjerne være det tyngste argumentet for å velge den beste operatøren.

Pris er selvsagt også et viktig argument.

Men de forskjellige operatørene har jo en jungel av avtaler å velge mellom, så det er umulig å si hvilken som er billigst uten å vite kundens forbruk av SMS, minutter, megabytes osv.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker Chess best, der får du fri bruk av tale, SMS og MMS med 1000 MB data inkludert for bare 199,- i måneden. Til denne prisen får du faktisk ekte 4G fart opp mot 80 mbit/s, du får også gratis bank ID i motsetning til Telenor/djuice. Hvis du liker hyggelig og effektiv kundeservice burde man velge Chess, ingen venting når man ringer og man møter en veldig hyggelig kundebehandler på andre siden, de har livechat på siden sin som dukker opp når man er på abonnement sidene. Der kan du få hjelp til spørsmål angående abonnement, priser og diverse ting :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ikke glemme Talkmore.

De er et datterselskap av Telenor og gir Telenor-dekning til lave priser.

Hvis du benytter deg av vervekampanjen, kan du spare en del penger.

Telenor og Djuice krever nå betaling for å bruke Bank-ID, men det er gratis hos andre operatører, som Talkmore.

Men du må ringe for å få umiddelbar support. Ingen gratis chat I nettleseren som hos Netcom.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir værre værre å skille de på pris ihvertfall da nesten alle tilbyr det samme men med noen variabler (ringetid til/fra Norden) Med tanke på de standard 199/299kr abbonomenta! Jeg vil si at Tele2 er den mest generøse når det kommer til sponsing av mobil 1 exp er iPhone5s til 5989kr med 1års binding! 199kr+200+12*499.. Men de er TOTALT håpløse på kundeservice igjen da. Var rett å slett et helvete å bli kvitt de da de sendte regninger måneder etter jeg hadde sagt opp! Men må berømme han siste kundebehandleren der for at De ikke anmeldte meg for trusler ;) jeg var så forbanna at han forsto vel min frustrasjon i det hele. Hørte ikke noe mer ihvertfall hehe har hatt chess nå i 5 år å er storfornøyd :) Det eneste som faktisk er litt irriterende er at de ikke lar deg binne deg for et år å dermed få mye av tlf subsidiert! Så fornøyd er jeg med chess at det hadde jeg lett gjort hvis muligheten er der. NetCom brukte jeg oxo noen år, kun grei service men fordel med fysisk butikk. Prismessig var de oxo hakket dyrere å bruke, å nå ser jeg de har lite og dyre pakker på datapakker og det trekker ned. Telenor og de andre har jeg ingen erfaringer med ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er sykt hvis du f.eks sammenligner Telenor Komplett M som ikke har inkluderte MMS som så og si alle konkurrentene har, hastighetene med "4G fart fra Telenor" er strupet til 10 mbit/s og dette kommer på 249,- i måneden.

Hos Chess får du som sagt fri bruk av tale, SMS og MMS til 199,- i måneden. Pluss mange andre fordeler som står lenger oppe i tråden :)

Endret av Christopher99
Lenke til kommentar

Stort sett veldig fornøyd med Talkmore. Fikk de første 3 månedene til prisen av én, full Telenor-dekning (ikke dårligere slik som OneCall har/hadde) og billig.

Det som derimot er kjipt er at det koster mer for ekstratjenester som nytt SIM-kort eller ekstra datapakker enn hva det gjerne koster hos Telenor, Djuice eller andre.

Og som med alle operatørene under og inkludert Telenor så er 8-sifrede versjoner av 5-sifret spesialnummer blokkert i form at av man kun kan nå de via utland, slik at Telenor kan tjene mer penger. Mer informasjon i denne tråden:

Undersøkelse: kan dere ringe til disse nummerne?
Lenke til kommentar

En annen ting er 4G, i dag så reklameres det skremmende mye med "4G fart" spesielt fra Telenor. Der har alle kundene dems strupet hastigheter avhengig hvor mye man betaler for abonnement.

Jeg liker også måten Telenor går hardt ut mot One Call som ikke tilbyr 4G, de tilbyr 3G oppimot 21 mbit/s mens Telenor struper enkelte av kundene med sin 4G under 3G fart ned mot 10 mbit/s.

Du kan betale for mer fart, men er forstatt strupet. Hos Chess derimot får du full 4G fart uten ekstra kostnad, dette er en av grunnene jeg liker Chess best :)

Se artikkel her: http://www.dinside.no/925882/du-maa-betale-ekstra-for-4g-fart

Endret av Christopher99
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er sykt hvis du f.eks sammenligner Telenor Komplett M som ikke har inkluderte MMS som så og si alle konkurrentene har, hastighetene med "4G fart fra Telenor" er strupet til 10 mbit/s og dette kommer på 249,- i måneden.

Hos Chess får du som sagt fri bruk av tale, SMS og MMS til 199,- i måneden. Pluss mange andre fordeler som står lenger oppe i tråden :)

Derfor de har Djuice Nonstop M abonnementet. Her har du jo akkurat det samme som Chess sitt abonnement, men med lavere 4G hastighet.

En annen ting er 4G, i dag så reklameres det skremmende mye med "4G fart" spesielt fra Telenor. Der har alle kundene dems strupet hastigheter avhengig hvor mye man betaler for abonnement.

Jeg liker også måten Telenor går hardt ut mot One Call som ikke tilbyr 4G, de tilbyr 3G oppimot 21 mbit/s mens Telenor struper enkelte av kundene med sin 4G under 3G fart ned mot 10 mbit/s.

Du kan betale for mer fart, men er forstatt strupet. Hos Chess derimot får du full 4G fart uten ekstra kostnad, dette er en av grunnene jeg liker Chess best :)

Telenor skriver kanskje at de struper til 10 mbit/s, men når jeg tester telenormobiler, får jeg ofte oppimot 30 mbit/s. Aner ikke hvorfor dette skjer, da. :tease:

Lenke til kommentar

Derfor de har Djuice Nonstop M abonnementet. Her har du jo akkurat det samme som Chess sitt abonnement, men med lavere 4G hastighet.

Telenor skriver kanskje at de struper til 10 mbit/s, men når jeg tester telenormobiler, får jeg ofte oppimot 30 mbit/s. Aner ikke hvorfor dette skjer, da. :tease:

En annen ting er jo utenlandspriser, Telenor/djuice har de samme prisene!

Hvis du surfer i EU/EØS koster ca 4 ganger mer enn med Chess :)

Djuice høres billig ut, men hvis du bruker mer eller utenfor potten blir det fort dyrt!

Lenke til kommentar

Djuice har hvertfall surf så mye du vil til 29,- i eu. Å for min del er det myyye bedre enn 0,99 pr mb.

Det er kjipt som telenor/djuice kunde å passe på at du alltid har forskjellige pakker og diverse sånn at du ikke skal bli flådd...

Endret av Christopher99
Lenke til kommentar

Djuice har hvertfall surf så mye du vil til 29,- i eu. Å for min del er det myyye bedre enn 0,99 pr mb.

Det er kjipt som telenor/djuice kunde å passe på at du alltid har forskjellige pakker og diverse sånn at du ikke skal bli flådd...
du må jo være syk hvis du mener at det er værre å ikke kunne sikre seg med en pakke til 29kr en det er å få en ubehaglig overraskelse når en kommer hjem fra utlandet! Hva er 100 mb idag da? Et par apps som oppdaterer seg det så har de gått.. Det vil koste deg 100kr å han 29kr. Selv om det går seinere etter 20 mb. Så det er du som risikerer å bli flådd. Synes du et par tastetrykk 3-4 ganger i året er for ille så råder jeg til kun å bruke wifi utenlands.
Lenke til kommentar

du må jo være syk hvis du mener at det er værre å ikke kunne sikre seg med en pakke til 29kr en det er å få en ubehaglig overraskelse når en kommer hjem fra utlandet! Hva er 100 mb idag da? Et par apps som oppdaterer seg det så har de gått.. Det vil koste deg 100kr å han 29kr. Selv om det går seinere etter 20 mb. Så det er du som risikerer å bli flådd. Synes du et par tastetrykk 3-4 ganger i året er for ille så råder jeg til kun å bruke wifi utenlands.

Det er ikke det jeg sier, jeg mener hvis du IKKE aktiverer utenlandspakke.

Du sier at det hadde kostet 100 kr for hundre MB og han 29 kr og det skjønner jeg. Hvis han ikke hadde aktivert den pakken hadde det kommet på 400 kr+++ for samme antall MB :)

Lenke til kommentar

Selv vil jeg anbefale NGT (NextGenTel) Gode priser og veldig god kundeservice. Jeg vil derimot anbefale deg og styre unna Telenor! Har dårlig erfaring med de. De leverer elendig dekning, kundeservicen er dårlig, og prisene er vel heller ikke noe å skryte av :p Så hvis jeg var deg ville jeg gått for NGT :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...