AmIWrong Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hei, i år er jeg russ. Da har jeg muligheten til å få et såkalt russepass som kan brukes til å komme inn på mange arrangementer. De alle fleste russ har dette passet, det er et plastkort man har i lommeboken, men ikke registrert det slik at man kan bruke det siden det koster et par tusen. Så har det seg slik at i går, ung, full og dum som jeg var/er bestemte meg for å komme meg inn uten ha ha registrert kortet. Jeg fikk beskjed om å skrive navn, nummer, fødselsdato på en lapp og signere. Jeg skrev under med falskt navn og nummer, men ikke falsk fødelsdato. I tillegg til dette så tok de fra meg russepasset med ekte navn, nummer og bilde. Det må sies at russepasset teller ikke som ID, da jeg måtte vise sertifikat i tillegg for å komme inn, det tok de heldigvis ikke fra meg. Er dette grunnlag for dokumentforfalskning? Lenke til kommentar
AmIWrong Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Nei Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Nei, men du har begått svindel/bedrageri. Lenke til kommentar
AmIWrong Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Nei, men du har begått svindel/bedrageri. Tatt omstendighetene til betraktning, hvilen straff ser jeg på her? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Sannsynligvis ingen. Ikke en prioritert oppgave for påtalemyndigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå