Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ja, man blir kjent med folk ved å samhandle med folkene, og snakking er vel og bra, men slett ikke nok. Jeg har i tillegg endel erfaring med "islamspørsmål" ifm, mindreårige asylsøkere, og så hvor enkelt det var å ivareta vårt system, og samtidig unngå å fornæme troen deres.Veldig enkelt og veldig greit - sunt bondevett, tror jeg er dekkende for benyttet "spesialkompetanse" Jeg tror vi like gjerne dyrker frem "islamisten" ved at vi kjører så beinhardt på - en dag må vi vel lære at, alt lar seg ikke styre i vårt egoistiske tempo! Ikke dermed sagt, at det ikke finnes religiøs galskap, eller hvor religionen fungerer som "dynamo" for den styringsmaktene - men heller at vi har det på ingen måte katastrofelignende, eller er i den retningen - det er heller det at folk hater endringer, selv om naturlovene sier at alt er i endring til enhver tid "Gothminister" Endringer skjer hele tiden og det er som oftest positivt. Men vil vi ha endringer der vi mer og mer tilrettelegger for en ideologi som i seg selv er rimelig ekstrem? Kristendommen har vi temmet grundig. Den har også sin historie. Derfor mener jeg at folket i Norge, gjennom avstemning skal bestemme om vi ønsker en slik endring. Ellers forstår jeg dine poeng i ditt innlegg og jeg kunne fint valgt og vært enig med deg. Men som far til 3 unge jenter. Vet jeg ikke om jeg vil ha økt toleranse for denne ideologi. Jeg tror lite på en dialog med de religiøse lederne av denne ideologi. Så det er et politisk spørsmål om veien videre for Norge. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Sosialister kritiserer da islam hele tiden. Har selv stemt både Rødt og SV, og nøler overhode ikke med å holde islam til samme standard som jeg holder andre religioner. Begrepet hylekor vil jeg heller sette til side for bruk om folk som til stadighet klager over "sosialistene". At enkelte personer som stemmer SV og Rødt kritiserer islam er ingen nyhet. Men partiene, vel de opptrer som naive fjortiser. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 At enkelte personer som stemmer SV og Rødt kritiserer islam er ingen nyhet. Men partiene, vel de opptrer som naive fjortiser. Det er jo din mening, og den er kontroversiell og farget av ditt syn. Så jeg kan ikke uten videre si meg enig. Spør deg selv heller om høyresiden opptrer som en gjeng melketørste spedbarn. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 At enkelte personer som stemmer SV og Rødt kritiserer islam er ingen nyhet. Men partiene, vel de opptrer som naive fjortiser. Det må du gjerne mene, men verken forslagene dine eller retorikken din hjelper saken i noen nevneverdig grad. Selvsagt skal man ikke la folk slippe unna med hva som helst i religionens navn, men det er ikke videre hensiktsmessig med uforbeholden demonisering heller. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Det må du gjerne mene, men verken forslagene dine eller retorikken din hjelper saken i noen nevneverdig grad. Selvsagt skal man ikke la folk slippe unna med hva som helst i religionens navn, men det er ikke videre hensiktsmessig med uforbeholden demonisering heller. Nå har vel ikke jeg kommet med noen direkte forslag, annet en at religioner bør kritiseres som alt annet. I dag virker det som at alle må bøye seg for islam. Det skal liksom vises respekt, ingen våger virkelig og ta tak i det denne ideologien står for. De få som våger blir hengt ut som rasister. Alle burde vite at rasisme handler om rase, ikke religion/politikk. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 At enkelte personer som stemmer SV og Rødt kritiserer islam er ingen nyhet. Men partiene, vel de opptrer som naive fjortiser. Det er jo din mening, og den er kontroversiell og farget av ditt syn. Så jeg kan ikke uten videre si meg enig. Spør deg selv heller om høyresiden opptrer som en gjeng melketørste spedbarn. Ditt svar er farget av ditt syn, slik mitt svar er farget av mitt syn. Det skal vi være fornøyd med. Alle bør ha sitt eget ståsted politisk, uten og være «slaver» av andre. Det er alltids autoriteter og bedrevitere som gjerne vil styre hva vi skal mene. Spesielt når det handler om islam er det mange som er ute etter å styre oss. Man vil gjerne begrense ytringsfriheten og forby ytringer som kan være sårende for de troende. Slikt er selvsagt helt uakseptabelt i et liberalt demokratisk samfunn. Høyresiden opptrer som melketørste spebarn. Mulig jeg er treg, men den forsto jeg faktisk ikke. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg forstår ikke hvorfor vi skal likestille relgiøse skoler. Muslimske skoler og kristne skoler er på helt forskjellige nivåer. Det er f.eks. mye enklere for en muslimsk elev å gå på en kristen skole, mens det er utenkelig for en ikke-muslimsk elev å gå på en muslimsk skole. Faktisk en del av elevene på KG er muslimer. Det blir tull å legalisere indoktinerende muslimske skoler fordi vi har moderate kristne skoler. Kanskje istedenfor å forby muslimske skoler så krever vi at minst 10% av elevmassen må ha en annen relgion eller ingen relgion. Siden muslimske skoler er for ekstreme for vanlige elever så vil de ende opp med å bli stengt ned. I tilegg om det er noen ekstreme kristne skoler så vil de bli stengt ned også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå