Lady_A Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Har du en bror? Så du ble såpass satt på plass at det neste du kommer med, er ikke bare et spørsmål, men et spørsmål om jeg "har en bror" ? Hahahaha Ha en fin kveld videre du Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Javel, har du en bror eller ikke? Er faren din omskjært? Hvis du har en bror, er broren din omskjært? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Religion er ikke en rase. Sosialister vil nok ikke være enig med deg. Vi hører jo hylekoret skrike rasisme når islam kritiseres. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 De feilet i det treårige eksperiment Urtehagen ifra 2001 til 2004. Ikke bare er ikke tiden moden for en gjentakelse med barn som testsubjekt, men religiøse skoler er noe ordentlig tull. Skoler skal lære viten, ikke tro. Tro kan man gjøre på fritiden. Helt enig. Alle former for religiøst tøv har ingen ting på skoler å gjøre. De for holde på med dette tullet i sitt eget hjem. Vi skal på ingen måte ta hensyn eller vise respekt for slik overtro som religiøsitet faktisk er. Man kan like godt tro på nisser og troll. Forskjellen er at de som tror på slikt risikerer å bli lagt inn i psykiatrien. Hva er forskjellen egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Islam blir ikke kritisert her eller på andre lignende forumer, men den blir radbrukket av ymse folk, noen med litt kunnskap, andre null kunnskap, og noen er bare full av faen, og hiver seg på i hylekoret. Hvis man vil kritisere religioner, så må man nesten rette kritikken inn til de indre gemakker, og få de lærde i tale, samt landenes myndigheter, og sette de til veggs Å leke dommer og bøddel ute på nett, i full anonymitet, er helt bortkastet, og gjør bare tingen verre for alle de som ikke har så mye de skulle sagt Typisk oppførsel for så kalt "mobbing" peace out Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Islam blir ikke kritisert her eller på andre lignende forumer, men den blir radbrukket av ymse folk, noen med litt kunnskap, andre null kunnskap, og noen er bare full av faen, og hiver seg på i hylekoret. Hvis man vil kritisere religioner, så må man nesten rette kritikken inn til de indre gemakker, og få de lærde i tale, samt landenes myndigheter, og sette de til veggs Å leke dommer og bøddel ute på nett, i full anonymitet, er helt bortkastet, og gjør bare tingen verre for alle de som ikke har så mye de skulle sagt Typisk oppførsel for så kalt "mobbing" peace out Ikke enig med deg. Jeg mener det er positivt at man virkelig kritiserer alle religioner og spesielt islam på nett, under anonymitet. Det er kun da man får frem hva folk virkelig mener om dette. Ingen, eller veldig få vil utsette seg selv og sin familie for de farer som vil være når man kritiserer islam spesielt. Det er relativt ufarlig og ta tak i kristendommen. Personlig skulle jeg ønske at mange, gjerne hele nasjonen sto opp mot islam. Da kunne man stått mer åpent frem. For det er viktig og stå i mot en slik barbarisk ideologi som vi ikke har opplevd siden nazismen. Islam er ikke bare en religion, den er også politisk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Islam blir ikke kritisert her eller på andre lignende forumer, men den blir radbrukket av ymse folk, noen med litt kunnskap, andre null kunnskap, og noen er bare full av faen, og hiver seg på i hylekoret. Hvis man vil kritisere religioner, så må man nesten rette kritikken inn til de indre gemakker, og få de lærde i tale, samt landenes myndigheter, og sette de til veggs Å leke dommer og bøddel ute på nett, i full anonymitet, er helt bortkastet, og gjør bare tingen verre for alle de som ikke har så mye de skulle sagt Typisk oppførsel for så kalt "mobbing" peace out Ikke enig med deg. Jeg mener det er positivt at man virkelig kritiserer alle religioner og spesielt islam på nett, under anonymitet. Det er kun da man får frem hva folk virkelig mener om dette. Ingen, eller veldig få vil utsette seg selv og sin familie for de farer som vil være når man kritiserer islam spesielt. Det er relativt ufarlig og ta tak i kristendommen. Personlig skulle jeg ønske at mange, gjerne hele nasjonen sto opp mot islam. Da kunne man stått mer åpent frem. For det er viktig og stå i mot en slik barbarisk ideologi som vi ikke har opplevd siden nazismen. Islam er ikke bare en religion, den er også politisk. For i det hele tatt å kunne vite hva man skal være uenige om på en konstruktiv måte, så mener jeg det fordrer god og grundig forståelse av det man vil belyse og kritisere. Hvis du mener det er en feil måte å gå frem på, er det helt greit for meg, men etter egen erfaring har jeg sjeldent opplevd særlig gode resultater av skittkasting Folk ute på nett er ikke særlig fornuftige, spesielt de med de sterkeste meningene, og jeg ser at de som har disse meningene, bestandig treffer den på den andre siden, og som er like ekstrem og bruker minst like ufine midler, for å vinne debatten - for det er jo det det handler om - skape en vinner og en taper Det blir andri fred av sånt, og hvis virkelig folk tror at en "ide", som religioner er, lar seg fjerne med å kjefte på folk, de har ikke skjønt særlig mye. Jeg er endel på rene trosforumer, og vi diskuterer meget heftig der, men det er veldig sjeldent at det utarter seg, fordi folk vet hva det snakkes om, og da blir saken mye mer ryddig og gir godt grunnlag for læring og deling av erfaringer. Til slutt: Hvor mange personlige erfaringer har du med muslimer og troen deres? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Men skal du kle deg opp i geiteskinn å beskylde andre for skittkasting i det øyeblikket de kritiserer drakten din? 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 For i det hele tatt å kunne vite hva man skal være uenige om på en konstruktiv måte, så mener jeg det fordrer god og grundig forståelse av det man vil belyse og kritisere. Hvis du mener det er en feil måte å gå frem på, er det helt greit for meg, men etter egen erfaring har jeg sjeldent opplevd særlig gode resultater av skittkasting Folk ute på nett er ikke særlig fornuftige, spesielt de med de sterkeste meningene, og jeg ser at de som har disse meningene, bestandig treffer den på den andre siden, og som er like ekstrem og bruker minst like ufine midler, for å vinne debatten - for det er jo det det handler om - skape en vinner og en taper Det blir andri fred av sånt, og hvis virkelig folk tror at en "ide", som religioner er, lar seg fjerne med å kjefte på folk, de har ikke skjønt særlig mye. Jeg er endel på rene trosforumer, og vi diskuterer meget heftig der, men det er veldig sjeldent at det utarter seg, fordi folk vet hva det snakkes om, og da blir saken mye mer ryddig og gir godt grunnlag for læring og deling av erfaringer. Til slutt: Hvor mange personlige erfaringer har du med muslimer og troen deres? Islam er først og fremst en politisk ideologi som på sikt kan skade Norge og verden. Vi ser daglig hvordan islam praktiseres rundt om i verden. Vi ser hvordan muslimer stiller krav til oss her i Norge. Dette er en uakseptabel situasjon. Ingen religioner skal kunne stille krav til et samfunn. Det har vi politikere til og forme som vi demokratisk stemmer over. Jeg tror i motsetning til deg at folk veldig godt vet hva de prater om når det handler om islam. Folk ser og opplever det i sitt nærmiljø. Det betyr slett ikke at alle muslimer er ekstremister, men de tilhører en ideologi som kan være svært farlig og ikke minst menneskefiendtlig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Islam er først og fremst en politisk ideologi som på sikt kan skade Norge og verden. Vi ser daglig hvordan islam praktiseres rundt om i verden. Vi ser hvordan muslimer stiller krav til oss her i Norge. Dette er en uakseptabel situasjon. Ingen religioner skal kunne stille krav til et samfunn. Det har vi politikere til og forme som vi demokratisk stemmer over. Jeg tror i motsetning til deg at folk veldig godt vet hva de prater om når det handler om islam. Folk ser og opplever det i sitt nærmiljø. Det betyr slett ikke at alle muslimer er ekstremister, men de tilhører en ideologi som kan være svært farlig og ikke minst menneskefiendtlig. Du preker som en politiker og agitator, med sterke ord .. og du treffer bare akkurat den samme sorten her på nettet - det var derfor jeg forsøkte å spørre om du personlig hadde særlig til egne erfaringer, som du ikke svarte på. Er du for opptatt med å vinne mot meg? Jeg følger slavisk denne regelen: belive none of what you hear, and half of what you see .. Så har jeg også bare positivt å si om alle de muslimske kollegaer, på forskjellige arbeidssteder, og i ulike næringer, som aldri har gjort meg noe vondt - heller tvert i mot. Jeg tror mer på hva jeg opplever, enn hva jeg hører, spesielt av sånne som liker å ROPE ut budskapene. Det er liten forskjell på den ene og den andre siden - de trenger hverandre, tror jeg Det er nesten 300 000 registrerte brukere her, og jeg vedder skjegget mitt på, at det er mange fler veldig fine rolige velbalanserte velintegrerte og troende muslimer, akkurat like greie nordmenn som deg og meg, som aldri gidder engasjere seg i religionsdebattene her, fordi det er "frontkjempere" på begge sidene som bestemme tempoet her. Alle disse medborgerne vil ikke jeg være med å fornærme, eller skremme bort Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg har bare positivt å si om alle kommunister jeg kjenner, ideologien deres er likefullt full av forakt for menneskerettigheter og individets rett. Så hva er poenget? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg har bare positivt å si om alle kommunister jeg kjenner, ideologien deres er likefullt full av forakt for menneskerettigheter og individets rett. Så hva er poenget? Det samme kan man si om nazismen, men jeg er sikker på at det finnes også noe positivt å si om høyreekstremister. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Riktig tid og sted, og "velg dine kamper med større omhu" "Abigor" Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Islam er først og fremst en politisk ideologi som på sikt kan skade Norge og verden. Vi ser daglig hvordan islam praktiseres rundt om i verden. Vi ser hvordan muslimer stiller krav til oss her i Norge. Dette er en uakseptabel situasjon. Ingen religioner skal kunne stille krav til et samfunn. Det har vi politikere til og forme som vi demokratisk stemmer over. Jeg tror i motsetning til deg at folk veldig godt vet hva de prater om når det handler om islam. Folk ser og opplever det i sitt nærmiljø. Det betyr slett ikke at alle muslimer er ekstremister, men de tilhører en ideologi som kan være svært farlig og ikke minst menneskefiendtlig. Du preker som en politiker og agitator, med sterke ord .. og du treffer bare akkurat den samme sorten her på nettet - det var derfor jeg forsøkte å spørre om du personlig hadde særlig til egne erfaringer, som du ikke svarte på. Er du for opptatt med å vinne mot meg? Jeg følger slavisk denne regelen: belive none of what you hear, and half of what you see .. Så har jeg også bare positivt å si om alle de muslimske kollegaer, på forskjellige arbeidssteder, og i ulike næringer, som aldri har gjort meg noe vondt - heller tvert i mot. Jeg tror mer på hva jeg opplever, enn hva jeg hører, spesielt av sånne som liker å ROPE ut budskapene. Det er liten forskjell på den ene og den andre siden - de trenger hverandre, tror jeg Det er nesten 300 000 registrerte brukere her, og jeg vedder skjegget mitt på, at det er mange fler veldig fine rolige velbalanserte velintegrerte og troende muslimer, akkurat like greie nordmenn som deg og meg, som aldri gidder engasjere seg i religionsdebattene her, fordi det er "frontkjempere" på begge sidene som bestemme tempoet her. Alle disse medborgerne vil ikke jeg være med å fornærme, eller skremme bort Islam er først og fremst en politisk ideologi som på sikt kan skade Norge og verden. Vi ser daglig hvordan islam praktiseres rundt om i verden. Vi ser hvordan muslimer stiller krav til oss her i Norge. Dette er en uakseptabel situasjon. Ingen religioner skal kunne stille krav til et samfunn. Det har vi politikere til og forme som vi demokratisk stemmer over. Jeg tror i motsetning til deg at folk veldig godt vet hva de prater om når det handler om islam. Folk ser og opplever det i sitt nærmiljø. Det betyr slett ikke at alle muslimer er ekstremister, men de tilhører en ideologi som kan være svært farlig og ikke minst menneskefiendtlig. Du preker som en politiker og agitator, med sterke ord .. og du treffer bare akkurat den samme sorten her på nettet - det var derfor jeg forsøkte å spørre om du personlig hadde særlig til egne erfaringer, som du ikke svarte på. Er du for opptatt med å vinne mot meg? Jeg følger slavisk denne regelen: belive none of what you hear, and half of what you see .. Så har jeg også bare positivt å si om alle de muslimske kollegaer, på forskjellige arbeidssteder, og i ulike næringer, som aldri har gjort meg noe vondt - heller tvert i mot. Jeg tror mer på hva jeg opplever, enn hva jeg hører, spesielt av sånne som liker å ROPE ut budskapene. Det er liten forskjell på den ene og den andre siden - de trenger hverandre, tror jeg Det er nesten 300 000 registrerte brukere her, og jeg vedder skjegget mitt på, at det er mange fler veldig fine rolige velbalanserte velintegrerte og troende muslimer, akkurat like greie nordmenn som deg og meg, som aldri gidder engasjere seg i religionsdebattene her, fordi det er "frontkjempere" på begge sidene som bestemme tempoet her. Alle disse medborgerne vil ikke jeg være med å fornærme, eller skremme bort Snakker som politiker , takk for det Kan nok ikke direkte kalle meg det, selv om jeg er med i et parti og har verv i lokalpolitikken. Negative erfaringer med muslimer har jeg ikke. Men jeg har mange venner fra islamske land som sier mye fornuftig om islam og muslimer. De er selv anti islam. Det flere sier er at dere nordmenn ikke forstår hva dere holder på med. Vi har flyktet fra den barbariske ideologien islam og dere drar den inn. Tror vi i langt større grad skal lytte til disse. Dette er mennesker de politisk korrekte kaller moderate muslimer. Selv sier de at moderate muslimer ikke eksisterer i islam. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ja det er rart folk kritiserer islam anonymt på net... De som har prøvd å kritisere islam U-anonymt ved for eksempel å bruke karikaturtegninger som fremhever mindre positive sider (som er fakta) av av muhammed må jo leve med drapstrusler resten av llivet (eller i verste fall livet sitt). Tror jeg skal holde meg anonym og i livet jeg BRB tegner karikaturtegning 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ja det er rart folk kritiserer islam anonymt på net... De som har prøvd å kritisere islam U-anonymt ved for eksempel å bruke karikaturtegninger som fremhever mindre positive sider (som er fakta) av av muhammed må jo leve med drapstrusler resten av llivet (eller i verste fall livet sitt). Tror jeg skal holde meg anonym og i livet jeg BRB tegner karikaturtegning Det er svært viktig og kunne diskutere en slik barbarisk ideologi anonymt. Vi vet jo hva enkelte «disipler» av denne ideologi er i stand til å gjøre. De respekterer heller ikke ytringsfrihet og demokratiske prinsipper. Fordi deres ideologi går foran alt. Til stor jubel av de politisk korrekte på venstresiden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ja, man blir kjent med folk ved å samhandle med folkene, og snakking er vel og bra, men slett ikke nok. Jeg har i tillegg endel erfaring med "islamspørsmål" ifm, mindreårige asylsøkere, og så hvor enkelt det var å ivareta vårt system, og samtidig unngå å fornæme troen deres.Veldig enkelt og veldig greit - sunt bondevett, tror jeg er dekkende for benyttet "spesialkompetanse" Jeg tror vi like gjerne dyrker frem "islamisten" ved at vi kjører så beinhardt på - en dag må vi vel lære at, alt lar seg ikke styre i vårt egoistiske tempo! Ikke dermed sagt, at det ikke finnes religiøs galskap, eller hvor religionen fungerer som "dynamo" for den styringsmaktene - men heller at vi har det på ingen måte katastrofelignende, eller er i den retningen - det er heller det at folk hater endringer, selv om naturlovene sier at alt er i endring til enhver tid "Gothminister" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ja det er rart folk kritiserer islam anonymt på net... De som har prøvd å kritisere islam U-anonymt ved for eksempel å bruke karikaturtegninger som fremhever mindre positive sider (som er fakta) av av muhammed må jo leve med drapstrusler resten av llivet (eller i verste fall livet sitt). Tror jeg skal holde meg anonym og i livet jeg BRB tegner karikaturtegning Det er kritikk som rammer hele gruppen - og da spiller man ball i hatt med nettopp deres "ekstremister" Jeg mener, når man sosialiserer med muslimer - er det noen av dere andre som har så mye negativt å komme med hva angår oppførsel, det være seg i jobb eller offentligheten ellers? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Religion er ikke en rase. Sosialister vil nok ikke være enig med deg. Vi hører jo hylekoret skrike rasisme når islam kritiseres. Sosialister kritiserer da islam hele tiden. Har selv stemt både Rødt og SV, og nøler overhode ikke med å holde islam til samme standard som jeg holder andre religioner. Begrepet hylekor vil jeg heller sette til side for bruk om folk som til stadighet klager over "sosialistene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå