Gå til innhold

oppgradere/tyne ut resten av min I7 2600K @4600mhz

Anbefalte innlegg

Så, sitter og vurderer siste oppgradering av pc.

Asus p8p67 ws revolution

i7 2600 k @ 4600

gigabyte 760 windforce

Gskill 16 gig 2100 mhz

corsair performance 3 ssd 128 gig (windows 7 pro)

WD sata 600 500gig*2 i raid 0

Driver med videored og spill++. Nå må jeg oppgradere systemdisk pga. for lite plass .

Tenker da på samsung ssd 500 gig når jeg allikevel skal opp.

Tenker også på ett gigabytekort til for og kjøre SLI.

Som sagt tenker på og få ut det som er og hente på denne maskinen.

Noen som har innspill her?positivt og negativt, allt blir motatt med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å oppgradere 2600K, denne er fortsatt ekstremt bra. Eneste grunnen måtte hvert vis du skulle opp på 3930 eller noe lignende, men det blir jo vel dyrt.

Når det gjelder SLI 760 er dette også et magisk oppsett som til og med tar rotta på gtx 780.

I tillegg til samsung ssd vil jeg også anbefale m500 eller nyere m550 til crucial. Billig med veldig bra ytelse.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å oppgradere 2600K, denne er fortsatt ekstremt bra. Eneste grunnen måtte hvert vis du skulle opp på 3930 eller noe lignende, men det blir jo vel dyrt.

Når det gjelder SLI 760 er dette også et magisk oppsett som til og med tar rotta på gtx 780.

I tillegg til samsung ssd vil jeg også anbefale m500 eller nyere m550 til crucial. Billig med veldig bra ytelse.

Tar råtta på 780 ja, men 100% menings løst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for svar. Har bestilt så nå er det ingen vei tilbake.Det ble samsungen og gigabytekortet. Hva mener du med meningsløst?

Tja, micro-sluts. Mange har problemer med at kortene bare stopper og funke når de spiller. Mindre stabilt, ikke alle spill støtter SLI. Koster samme som en 780. 780 vil være mere stabil gjennom årene. Knuser på fps, men 780 er bedre på resten.

"Knuser"

• Liker 1
Lenke til kommentar

For de som ikkje vet det, så fungerer faktisk SLI veldig bra i de aller fleste spill. Lite/ingen merkbar microstutter også.

2x 760 sli yter rimelig likt som ett stk titan, så lenge ikkje 760korta går tom for vram. Dette kan man fort gjøre i battlefield 4. Men hadde jeg valgt, så ville jeg hatt 1 stk 780 i stedet for 2x760, men når man har et 760 fra før, så blir det plutselig litt dyrere å selge 760 for så å kjøpe 780. Det er et tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Skjerm ja, det er også noe som skal oppgraderes. Sitter med denne Benq skjermen http://www.overclockersclub.com/reviews/benq_fp241vw/2.htm.Som dere ser er den snart pensjonist(akkurat som meg).Har lest tester og diskusjoner her på HW, og blir egentlig bare mer usikker på hva jeg skal velge. Skal brukes til spill (bil,alle klasser ,strategi) og videoredigering.Frister veldig med en 27" med høy oppløsning,men er usikker på responstider mot spill.Er jo 24" jeg har nå og det er en helt grei størrelse det og men må da ned fra1920*1200 til *1080, .Ser jo fordelen med 120/144 hz skjerm.

Så litt forslag og gode anbefalinger tas gjerne imot. Må jo gi dette slioppsettet litt og jobbe med.Mer enn en skjerm er ikke aktuelt pga. av plassmangel.

Pris? opptil 5000

Kom akkurat over denne, er dette noe og gå for

https://www.komplett.no/asus-24-led-vg248qe-nvidia-g-sync/805215#!tab:info

Endret av elraj
Lenke til kommentar

En annen ting man må huske på vedr SLI/CFX er avstanden mellom PCIe x16 slot'ene sine. Noen HK har ikke litt ekstra plass (en ekstra slot) mellom disse slot'ene, slik at øverste kort ikke får særlig mye luft rundt seg og blir gjerne 10-15°C varmere enn nederste kort (bruker begrepene nederst/øverst da de aller fleste av oss sitter med tower kabinetter).

Vannkjøling fjerner dette problemet, men skal man ha luftkjølt SLI på x16 sporene kan det lønne seg å velge HK med tanke på dette. Alternativt kjøre på x8/x8 (som ikke er veldig mye dårligere, og da kan man bruke slot'ene med mer avstand mellom seg. Selvsagt gitt at kabinettet ditt har nok ekspansjons-brønner).

[Edit] Ser ut som TS bør bruke slot 1 og 5 på sitt HK og får da x8/x8 (?).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

tror neppe det er aktuelt å diskutere lenger, men alltid, alltid ALLTID gå for 1 over 2 gpu. selv kjører jeg 2xhd6950, som yter bra fps og overklokker greit, men ofte kan en føle at kjører på 30fps selvom en teller viser godt over 80. nå skal ikke jeg gå inn på debatten mellom nvidia og amd, men generelt gjelder alltid regel 1>2 gpu. ut i fra hva du har sagt om skjermer med overkill-frekvens og at du er villig til å bruke så mye på en ssd, sier meg at det er bedre å invistere de pengene i en overlegen gpu.

jeg tenker også at det er greit å presisere at styrken til 780/780ti ikke er at de er raskere, stillere, bedre strømforbruk etc, men at de kan overklokkes til hælvete og tilbake igjen. bare ta en titt på hva en 780ti får til og du kommer til å sitte i vantro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...