Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi S3 eller andre forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nissan Leaf som hverdagsbil. Jeg har også en nyere VW Golf TDI 4 motion. Har hatt litt problemer med golfen min og vurderer derfor å bytte den ut. Har egentlig sett på Tesla model S, men vurderer også å ha to biler for å slippe rekkevidde angst.

Sett litt på Audi S3 nest siste modellen. Er det noen feller å gå i med den bilen? er det dyre servicer på den? Dyre deler? Registerreim eller kjede?

Er det eventuelt andre gøye alternativ i samme prisklasse eller rimeligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 literen som står i a3 8p skal det ikke være store problemer med, men det er jo en turbomatet motor, noe som kan føre til dyre reprasjoner om turboen ryker, men ikke noe mer enn hva en fornufti TDi vil risikere. Har ikke kjørt S3 , men har kjørt en del en chipp tunet A3 2.0T Quattro, utrolig gøy, så kan nok tenke meg at S3 er hakket gøyere. Denne motoren skal og ha register reim om jeg ikke tar helt feil, kan heller ikke forstå at denn skal ha noe dyrer servicer en andre audier med turbomotorer, men dette får du nok kjapt svar på om du fyrer av en mail til Møller.

Andre lignende biler du kan se på er jo f.eks Golf 5 R32, skammrå bil , med helt hinnsides fantastisk motor lyd. Golf 6 R om ikke denne blir litt i dyreste laget eller kansje en nyere Subaru Impreza WRX.

Eneste Sporty 4x4 Hatchbackenne jeg kommer oå i farten.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

S3 er kul bil. Pass veldig godt på å få en som ikke er banekjørt eller kjørt av ungdom. Banekjørt sier seg selv, og alle husker vel hvordan det er å være ung og uovervinnelig. S3 er typisk bil som får kjørt seg, sammen med to-egga tvillingen Golf GTI.

S3 er vanvittig gøy å kjøre gris med. Liten og snerten.

Lenke til kommentar

SNYLTER: du har i hvert fall ikke greie på bil, så slutt og snakk tull.

På hvilket grunnlag baserer du denne uttalelsen?

Jeg har kjørt en slik V60 D5, og jeg har kjørt Audi S3 (både 1. og 2. generasjon)

V60 D5 har ikke mye fres over seg, det går greit nok til å kjøre til barnehagen og sånt.. Men er ingen konkurrent til S3 på noen som helst måte.

Selv om V60 også finnes med AWD er ikke dette en sak som kan nå opp til S3 med tanke på lekenheten..

S3 yter 300hk mot den større V60 sine 215..

S3 sin motor har en halvveis underholdende karakteristikk, mens D5 rett og slett er en kjedelig dieselmotor som den skal være.

Det skal sies at jeg er svært negativ til dieselmotorer, men det er fordi jeg liker en motor med en litt morsommere karakter, og det har ikke disse dieselmotorene.

Turbo er også ødeleggende, men det alene er ikke så alvorlig.

Om du synes v60 blir for stor, er jo C30 en god mulighet :)

D5 er helt klart en kandidat her, om ikke bedre.

om du vil ta det helt ut, sjekk ut T5, koster flesk..............

Car: 2006 Volvo C30 T5 (162 kw) Track: Nordschleife Lap time: 8:44.700 Conditions: Normal

C30 er fortsatt en døll bil sammenliknet med S3.

Selv gamle 8L gjør jo nordsløyfa på 3,7 sekunder mindre enn C30 T5.

Endret av Snylter
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en Nissan Leaf som hverdagsbil. Jeg har også en nyere VW Golf TDI 4 motion. Har hatt litt problemer med golfen min og vurderer derfor å bytte den ut. Har egentlig sett på Tesla model S, men vurderer også å ha to biler for å slippe rekkevidde angst.

Sett litt på Audi S3 nest siste modellen. Er det noen feller å gå i med den bilen? er det dyre servicer på den? Dyre deler? Registerreim eller kjede?

Er det eventuelt andre gøye alternativ i samme prisklasse eller rimeligere?

Kunne en C30 t5 R være noe? :) om du ikke liker utseende, er smak og behag, men er veldige gode i hvertfall.

Ha en fin dag :)

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

sier du det ja :)

Skulle rygga fra deg. "tøffen"

Jeg gleder meg, men trodde egentlig Volvo hadde gått vekk fra de beltedrevne kassene fra DAF.. :)

Sånne utsagn som du kommer med her er alltid like morsomme, og viser hvilken imponerende mangel på kunnskap enkelte besitter.

Selv vil jeg ikke en gang vurdere å anbefale bilen min til trådstarter, han er jo åpenbart ute etter en liten kjapp doning med en sprek turbomatet bensinmotor og 4wd slik jeg ser det..

Min bil passer dårlig inn, selv om den har både 4wd og sprek bensinmotor.. Jeg tror ikke en bil på nesten 5 meters lengde, og en V8 på 5 liter er innenfor ønskene her.

Å anbefale noe i omtrent samme gata som blir etterspurt er ofte en god greie.. Spør noen etter en S3 er det lite trolig at en V60 med (måtte gud forby) dieselmotor.

Som enkelte andre heldigvis er enige med meg i, dieselmotoren er djevelens verk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

da vil jeg se deg prøve holde følge.. har du kjørt den type bil?

og snakker om T5 her nå, ikke D5! så og nevne diesel er jo bare merkelig..........

Har du helt glemt at din intro i denne tråden var gjennom å anbefale en V60 D5?

Forresten, min 9 år gamle stasjonsvogn gjør unna sprinten på mindre tid enn V60 T5.. Tenker en eller annen kan bli overrasket på et tidspunkt :)

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...