Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt burde voldtekt straffes hardt. Innvandrere som voldtar Norske jenter her i landet burde automatisk sendes ut til sitt hjemland, uansett konsekvens det ville medført dem der. Norske borgere burde få en straff som tilsvarer minst 15-20 års fengsel.

208 timers samfunnstjeneste for kirke-voldtekten

http://www.nettavisen.no/nyheter/3701608.html

Egentlig burde vel disse 208 timene i stedet vært psykolog-timer, for når såpass unge mennesker (uansett etnisitet) er kapable til å voldta, er det tegn på at de selv er skakkjørte på et vis. Hvis slike bare overlates til seg selv, er risikoen høy for at det ikke er siste gang.

Så unge mennesker skal selvsagt ikke sone, de skal behandles. Om psykolog er det rette vil ikke jeg påstå, det er mange type behandling. Men det skal gjelde Norske. Altså mennesker med Norsk statsborgerskap. En asylsøker på 15 som hadde gjort noe slikt, da mener jeg han skal sendes ut. Ingen toleranse skal vises. Det vil koste oss dyrt om vi beholder slike her i landet. Hardt og brutalt, ja.

Lenke til kommentar

Jeg håper jo at du har rett og jeg tar feil. Men jeg har liten tro på at det lar seg gjøre og forsone religiøse muslimer inn i det samfunnet vi alle kjenner. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil.

Jeg har etterhvert blitt kjent med mange muslimer der jeg jobber nå - og de sier rett ut at de ikke er interesserte i å menge seg noe særlig med ikke-muslimer. De er hundre prosent hyggelige og vennlige og sympatiske og alt mulig, men de ønsker ingen integrasjon eller sosial kontakt med oss som bor her ifra før og ikke følger ørkenguden deres... de fleste av dem sosialiserer også kun med folk ifra eget land. Også gifter de seg bare med hverandre eller ved å hente inn ektefelle ifra utlandet.

Integrasjon tror jeg vi kan se langt etter...

Stort sett samme erfaring. Muslimer lar seg ikke integrere, de er ikke interessert. Men de er hyggelig og man kan slå av en prat. Men deres barbariske ideologi er det viktigste i deres liv, det må vi snart forstå. Selv om vi i Norge har tradisjon med å være naive, så bør det snart være mulig og ta inn over oss det fakta vi alle egentlig ser. Selv en sosialist burde forstå dette.

En blir "integrert" når man aksepterer den nye kulturens normer og lover godt nok til å fungere uten store problemer. Assimilering betyr mer, det hender når en endrer sin egen kultur og praktiserer den nye kulturens normer, spiser bløtkake på syttende mai og glemmer den gamle kulturen

Hyggelige muslimer som du jobber med og som aksepterer norske lovene men som ønsker å bevare deres gamle tradisjoner er velintegrert men lite assimilert

Alle samfunn har en del folk som er velintegrert men lite assimilert, det finnes etniske nordmenn som praktisere rare religioner og bare ønske å sosialisere med andre som står utenfor det normale. Spørsmålet blir om assimilering er nødvendig

Erfaring i innvandrerland er at uansett kultur, blir alle assimilert etter flere generasjoner, selv de muslime. Jeg antar dett skjer også i Norge så lenge dere greier å bli litt fleksibel i hva det betyr å bli " norsk". Hvis en må ha norsk gener å bli helt norsk så blir de aldri helt assimilert, og det skyldes de etniske norske, ikke dem selv fordi det var bare integrering som ble ønsket likevel

Uten kulturelle og etnisk fleksibilitet ville Obama aldri ble valgt president. I Norge ville et innvandrerbarn med kenyansk bakgrunn ble kalt kenyansk, ikke norsk og har lite sjanse å bli deres leder

Det blir intersannt å se på hvordan dere handler multikulturelle utfordringer og innvandring, det finnes ingen "easy answers". En ting er sikkert, isolering aldri forbedrer situasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...