Gothminister Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Voldtekt er skrekkelig uansett, og alle som voldtar noen burde straffes..hardt. Ikke slik slapp straff som de gir mange steder, her snakker vi om mer enn fengsel. Vedkommende som blir voldtatt sliter sannsynligvis med psykiske problemer mesterparten av livet, sitter med selvmordstanker og hater verden. Selvsagt burde voldtekt straffes hardt. Innvandrere som voldtar Norske jenter her i landet burde automatisk sendes ut til sitt hjemland, uansett konsekvens det ville medført dem der. Norske borgere burde få en straff som tilsvarer minst 15-20 års fengsel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Og fremdeles finne det mange forskjellige pålitelige (hvis noe kan kalles det fullt og helt i dag) kilder, slik at man kan danne seg et balansert bilde, noe jeg mener du mangler Hvor finner man pålitelige kilder som skriver objektivt om det flerkulturelle her i landet? Har til nå aldri sett en avis som skriver fakta om dette forsøket Norge og store deler av Europa står mitt i. Jeg leser meldingene/nyheter fra begge sider, både de mer ekstreme og det mer vanlige, og så sammenholder jeg med det seg ser selv i hverdagslivet, og bruker så kalt skjønn basert på forannevnte. Dermed mener jeg at jeg har større sjanse for å danne meg balanserte bilder, fremfor å fokusere på bare ett eller et fåtall av aspektene ved aktuell problemstilling. Og jeg er så heldig at jeg har vokst opp i det norske samfunnet, fra før innvandringen og globaliseringen tok til. Og siden tidlig 70 tall, hørte man mange "katastrofemeldinger", og frem til nå er det ingen av dem som har gått i oppfyllelse, alt har latt seg ordne etter hvert, og det er jo slik vi mennesker er. Når vi føler oss truet i vår fantasi om at tingene bestandig skal være akkurat som de er nå, så hater vi alt som kan endre den tilstanden, og vi hyler og bærer oss, før vi bare klapper igjen kjeftene våre og gjør det beste ut av situasjonen, og som alltid klarer mennesket å finne løsninger som passer for de fleste Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg leser meldingene/nyheter fra begge sider, både de mer ekstreme og det mer vanlige, og så sammenholder jeg med det seg ser selv i hverdagslivet, og bruker så kalt skjønn basert på forannevnte. Dermed mener jeg at jeg har større sjanse for å danne meg balanserte bilder, fremfor å fokusere på bare ett eller et fåtall av aspektene ved aktuell problemstilling. Og jeg er så heldig at jeg har vokst opp i det norske samfunnet, fra før innvandringen og globaliseringen tok til. Og siden tidlig 70 tall, hørte man mange "katastrofemeldinger", og frem til nå er det ingen av dem som har gått i oppfyllelse, alt har latt seg ordne etter hvert, og det er jo slik vi mennesker er. Når vi føler oss truet i vår fantasi om at tingene bestandig skal være akkurat som de er nå, så hater vi alt som kan endre den tilstanden, og vi hyler og bærer oss, før vi bare klapper igjen kjeftene våre og gjør det beste ut av situasjonen, og som alltid klarer mennesket å finne løsninger som passer for de fleste Det beste er selvsagt og følge med på ulike media, for så og selv bruke hode. Jeg har selv vokst opp på 80 tallet som ung, før den massive innvandringen fra ikke vestlige land tok til. Ja det meste ordner seg og de fleste dommedagsprofetier har gått i vasken. Men og det er et stort men. Mye av det Hagen og FrP advarte mot på 80 tallet er en realitet i dag. Hagen, som ikke på noen måte er min favoritt. Han hadde rett i at vi ville få et mer utfordrende samfunn med den økte innvandringen fra ikke vestlige land. Dette skyldes etter mitt syn ikke menneskene, men den dårlige og naive integreringspolitikken vi har sett de siste 20 årene. Så spørsmålet er hvordan veien videre skal bli i Norge. Det er det ingen som vet. Det vi vet er at bilde er og bør være bekymringsfullt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Men og det er et stort men. Mye av det Hagen og FrP advarte mot på 80 tallet er en realitet i dag. Hagen, som ikke på noen måte er min favoritt. Han hadde rett i at vi ville få et mer utfordrende samfunn med den økte innvandringen fra ikke vestlige land. Dette skyldes etter mitt syn ikke menneskene, men den dårlige og naive integreringspolitikken vi har sett de siste 20 årene. Så spørsmålet er hvordan veien videre skal bli i Norge. Det er det ingen som vet. Det vi vet er at bilde er og bør være bekymringsfullt. Ja, jeg er helt enig i at det har blitt mer utfordrende, fordi vi valgte å ikke skjerme oss mot "det nye", men holdt dørene våre relativt åpne. At ting kunne vært håndtert bedre, er som vanlig den erfaringen man gjør seg etter de fleste små og større prosjekter vi mennesker sysler med. Og jeg er helt enig i at "systemene" vi har og har hatt for å tilrettelegge og utføre "god integrering", har vært altfor lite presise, og har manglet det jeg savner mest i de integreringsprosjektene jeg til nå har deltatt i, og det er det vi kaller "tett nok oppfølging" og "fornuftig og nyttige aktiviteter" for våre nye landsmenn og kvinner, så snart de har fått aksept for å få bli her. Vi bestiller katastrofe på katastrofe når vi tar inn folk og lar de sitte i uvisse på ett eller annet mottak. Men samtidig er jeg glad for alt dette strevet vi har hatt, fordi vi har samtidig blitt en mer smidig kultur, og dermed tror jeg vi har blitt enda flinkere til å ta fremtidige endringer (som naturligvis kommer og alltid vil fortsette å komme) på en mer bekymringsløs måte, uten å lene oss tilbake og tro at "nå er jobben gjort, og nå har vi det trygt". Vi kommer aldri til å bli trygge nok, og det nytter ikke å mure ute alt det nye, det er bedre å venne seg til "ingen murer" fremfor høye og ugjennomtrengelige murer, som vi som kultur blir sittende i et selvvalgt fengsel og dyrker vår særheter Når det gjelder den greia som skaper mest usikkerhet, nemlig religioner, så har jeg mer enn en gang sett at hvis man selv bruker fornuften og ikke fokuserer på "egen frykt og fordom", så gjør ikke den muslimske kollegaen eller naboen det heller. litt bedre for hver dag .. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Når det gjelder den greia som skaper mest usikkerhet, nemlig religioner, så har jeg mer enn en gang sett at hvis man selv bruker fornuften og ikke fokuserer på "egen frykt og fordom", så gjør ikke den muslimske kollegaen eller naboen det heller. litt bedre for hver dag .. Jeg håper jo at du har rett og jeg tar feil. Men jeg har liten tro på at det lar seg gjøre og forsone religiøse muslimer inn i det samfunnet vi alle kjenner. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg håper jo at du har rett og jeg tar feil. Men jeg har liten tro på at det lar seg gjøre og forsone religiøse muslimer inn i det samfunnet vi alle kjenner. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Jeg har etterhvert blitt kjent med mange muslimer der jeg jobber nå - og de sier rett ut at de ikke er interesserte i å menge seg noe særlig med ikke-muslimer. De er hundre prosent hyggelige og vennlige og sympatiske og alt mulig, men de ønsker ingen integrasjon eller sosial kontakt med oss som bor her ifra før og ikke følger ørkenguden deres... de fleste av dem sosialiserer også kun med folk ifra eget land. Også gifter de seg bare med hverandre eller ved å hente inn ektefelle ifra utlandet. Integrasjon tror jeg vi kan se langt etter... 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg håper jo at du har rett og jeg tar feil. Men jeg har liten tro på at det lar seg gjøre og forsone religiøse muslimer inn i det samfunnet vi alle kjenner. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Jeg har etterhvert blitt kjent med mange muslimer der jeg jobber nå - og de sier rett ut at de ikke er interesserte i å menge seg noe særlig med ikke-muslimer. De er hundre prosent hyggelige og vennlige og sympatiske og alt mulig, men de ønsker ingen integrasjon eller sosial kontakt med oss som bor her ifra før og ikke følger ørkenguden deres... de fleste av dem sosialiserer også kun med folk ifra eget land. Også gifter de seg bare med hverandre eller ved å hente inn ektefelle ifra utlandet. Integrasjon tror jeg vi kan se langt etter... Stort sett samme erfaring. Muslimer lar seg ikke integrere, de er ikke interessert. Men de er hyggelig og man kan slå av en prat. Men deres barbariske ideologi er det viktigste i deres liv, det må vi snart forstå. Selv om vi i Norge har tradisjon med å være naive, så bør det snart være mulig og ta inn over oss det fakta vi alle egentlig ser. Selv en sosialist burde forstå dette. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Når det gjelder den greia som skaper mest usikkerhet, nemlig religioner, så har jeg mer enn en gang sett at hvis man selv bruker fornuften og ikke fokuserer på "egen frykt og fordom", så gjør ikke den muslimske kollegaen eller naboen det heller. litt bedre for hver dag .. Jeg håper jo at du har rett og jeg tar feil. Men jeg har liten tro på at det lar seg gjøre og forsone religiøse muslimer inn i det samfunnet vi alle kjenner. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Jeg har i hvert fall funnet ut at både kristne og muslimer ikke er så kompliserte å samarbeide med, selv om det betyr at den troende må lempe på sine krav hva angår egen praksis og aksept. Alle disse troende har hatt ingen spesielle problemer med å forholde seg til praktiske tilpasninger, det være seg om det gjelder bønn eller mat eller noe annet. Jeg blir forbauset når jeg hører om uro å bråk i sånne saker, og da tror jeg det er noe annet som er i veien, nemlig at folk ikke snakker sammen som folk, og at de hyler til hverandre med ropert, fra egne murer og forsvarsverker. "ironimodus" Muslimene kommer sikkert til å bli like jævlige som oss andre, vi må bare få dem fullt inn i "konsumentsamfunnet" vårt, og slavebinde dem helt til sine egne lyster og behover - da kommer de til å drite i nærmeste moské, og alle får det så mye bedre .. Da kan vi sitte arm ved arm og ete gris sammen, og skylle det hele ned med ekte pottitsprit, i steinrøysa neri bakken .. "ironimodus" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Stort sett samme erfaring. Muslimer lar seg ikke integrere, de er ikke interessert. Men de er hyggelig og man kan slå av en prat. Men deres barbariske ideologi er det viktigste i deres liv, det må vi snart forstå. Selv om vi i Norge har tradisjon med å være naive, så bør det snart være mulig og ta inn over oss det fakta vi alle egentlig ser. Selv en sosialist burde forstå dette. Det er nå pussige greier at den "dødskulten" jeg er tilhenger av, er av oss her i vesten sett på som noe nusselig og litt sånn labbetussaktig, som man kan henge på veggen eller gå på tur med .. Så mye for religionsforståelsen her til lands, eller berg .. Hvor mange sånne barbariske muslimer har du personlig møtt? Endret 14. april 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Viktig og holde slikt tilbake. Det passer ikke inn i det flerkulturelle eksperiment og skrive om voldtekter begått av berikelsen. Nei og nettopp derfor er det så viktig å gjenta det til det kjedsommelige. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Viktig og holde slikt tilbake. Det passer ikke inn i det flerkulturelle eksperiment og skrive om voldtekter begått av berikelsen. Nei og nettopp derfor er det så viktig å gjenta det til det kjedsommelige. Hørt om eventyret om gutten og ulven? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvor mange sånne barbariske muslimer har du personlig møtt? Jeg snakker om ideologien, ideologien som disse menneskene er en del. Ingen må komme og påstå at islam ikke er barbarisk. Den kan sammenlignes med nazisme. Snakker da om den politiske del av islam. For islam er ikke bare religion, den er i hovedtrekk politisk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvor mange sånne barbariske muslimer har du personlig møtt? Jeg snakker om ideologien, ideologien som disse menneskene er en del. Ingen må komme og påstå at islam ikke er barbarisk. Den kan sammenlignes med nazisme. Snakker da om den politiske del av islam. For islam er ikke bare religion, den er i hovedtrekk politisk. Ja, hvor mange ganger har man ikke hørt de bekymringmeldingene ...?, og hvor godt stemmer de for deg, det var jo det jeg forsøkte å spørre deg om .. Dessuten har vi snakket litt om å skaffe seg "balanserte bilder", og der sa du at det var viktig å bruke skjønn og lese ikke bare den ene partens historie, men få med seg mest mulig historier, og så sjekke dem opp mot det man selv ser og hører. Har du forlatt den typen fornuft, og har tatt på deg politikerhatten for alt det er verdt? Ellers er jeg enig i at politikere er veldig flinke til å benytte seg av det momentum som troen kan ha i "massene". Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Selvsagt burde voldtekt straffes hardt. Innvandrere som voldtar Norske jenter her i landet burde automatisk sendes ut til sitt hjemland, uansett konsekvens det ville medført dem der. Norske borgere burde få en straff som tilsvarer minst 15-20 års fengsel. 208 timers samfunnstjeneste for kirke-voldtekten http://www.nettavisen.no/nyheter/3701608.html Egentlig burde vel disse 208 timene i stedet vært psykolog-timer, for når såpass unge mennesker (uansett etnisitet) er kapable til å voldta, er det tegn på at de selv er skakkjørte på et vis. Hvis slike bare overlates til seg selv, er risikoen høy for at det ikke er siste gang. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Er det slik at noen ønsker å trekke fokus helt til Frankrike for å finne en europeisk kvinne voldtatt av innvandrere, mens de ikke engang nevner med ett ord voldtekt som blir begått i Norge så lenge det ikke er innvandrere som står bak? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kan ikke huske du var innom forumet med bekymringer og for å opplyse oss andre om denne voldtekten? Poenget ditt er? Hvorfor blir et rasistisk overgrep begått av en ikke-vestlig innvandrer mindre viktig fordi det finnes voldtektsmenn i flere farger?! Det er således ingen indikasjoner på at saken du lenker til er begått av en etnisk hvit, nordmann. Eller indikerer du at så må være tilfelle fordi det angivelige overgrepet har skjedd i en kirke? For noe tullprat. Kanskje poenget var noe om at bekymringen din ikke handler om offerene for voldtekt i seg selv, men at det bare er en mulighet for å lufte dine tanker om innvandrere? For når du som var skeptisk til Obama utelukkende fordi han var mørkhudet er ute for å forsvare menneskene i vårt land mot innvandrere, så er motivasjonen mest sannsynligvis noe annet enn genuin bekymring for de tilfellene hvor det blir begått overgrep mot etniske nordmenn. Så da handler det om at et overgrep begått av en ikke-vestlig innvandrer betyr mer for deg enn når en etnisk norsk person begår overgrep. Fordi du har ulike standarder for etnisk norske og ikke-vestlige. Eller for å kalle en spade en spade: Du ignorerer hvite overgrep og er sterkt indignert når overgrep blir begått av ikke-hvite, fordi du mener den hvite rasen er mer verdt og må beskyttes mot å bli blandet ut med ikke-hvite. I bunn og grunn handler det om en grov konservatisme, ubegrunnet rasisme og et fremmedhat som ligger til bunn for kritikken, ikke handlingene i seg selv og konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg vil anta grunnen til at man ikke rapporterer om utenlandske voldtekter er fordi det tross alt er ganske mange av dem, og at avisene ikke godt kunne dekket alt som skjer i utlandet. Men dette er jo en nyhet. Rasistiske voldtekter av franske kvinner. Tror det er nok av det her også. Det er sykt ingen bryr seg, hva slags verdi setter vi på folk? Er ikke disse fryktelige holdningene noe å bli kvitt? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 [...] Min motivasjon kjenner kun jeg, vær forsiktig med å uttale deg om ting du ikke har grunnlag for å vite noe om. En _skal_ bli indignert når ikke-hvite, innvandrere begår rasistiske voldtekter av vårt folk. Annet er absurd. For en etnonasjonalist vil selvsagt rase spille en sentral rolle i tankegangen. Derfor er et seksuelt overgrep begått av et menneske som i utgangspunktet ikke hører hjemme i det aktuelle landet, ikke bare være et overgrep mot vedkommende kvinne; men også landet og dets befolkning. Det er forøvrig et viktig poeng som er verdt å ta med seg. Dette betyr ikke at en ikke skal ta hvite overgrep på alvor, problemet er når dere anti-hvite bruker dette i argumentasjonen for at ikke er så nøye når ikke-vestlige innvandrere begår overgrep på nordiske, hvite kvinner, fordi overgrep har jo alltid skjedd. Nei, overgrep begått av ikke-vestlige f. eks. somaliere har ikke alltid skjedd i Norge. Rasisme er aldri ubegrunnet. Den kan i noen tilfeller være irrasjonell, men som oftest er den høyst reell. Samtlige mennesker er rasister, det ligger i våre gener. Forskjellen er at noen få av oss tør å være ærlige om temaet. Majoriteten av hatet i Norge er forøvrig ikke rett mot ikke-vestlige innvandrere, men mennesker som setter seg på siden av samfunnet og ikke svelger propagandaen fra den politiske- og journalistiske eliten. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Du gjør deg selv til offer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Vi er alle ofre i det samme skitne spillet. Jeg velger å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå