Mman_1 Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Hei! Jeg vil gjerne tips fra noen "forstå-seg-påere" til hvor jeg kan kjøpe / betale en "moderat" månedspris (et par hundrelapper i måneden??) for å få en helt enkel nettside som jeg kan administrere selv (tekst, bilder, og eventuelt video). Jeg har registrert et domene, men det er kun så langt jeg har kommet. Trenger på en måte kun "rammeverket" / designet tenker jeg, mulig det ikke er fullt så enkelt? IT-mannen på jobben nevnte Adobe Macromedia Home for å lage selv..? Er det et alternativ? Har ikke peiling på dette, er veldig takknemlig for tips.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Ville annbefalt wordpress, veldig fleksibelt verktøy som kan brukes til det meste. Det er litt arbeid å få satt det opp men det burde være en hel del videoer som viser deg hvordan. Du trenger også et webhotell som skal "huse" nettsiden din. De finnes flere, og norske er ofte dyre men det avhenger av om det er viktig for det at den er "huset" i norge. Link: https://www.domeneshop.no/webhotel.cgi Link: http://www.one.com/no/ Du trenger antageligvis ikke særlig mye plass for wordpress men det avhenger av om du skal lagre bilder og video osv direkte hos web-hotellet. Videoer kan jo f.eks lastes opp som ulistet og kopiere og lime inn et liten bit med kode på "del" seksjonen av youtube å få den bygget inn på siden din. Lagring definerer ofte prisen. Sørg også for at det er MySQL database tilgjengelig hos leverandøren, da dette kreves at wordpress og de fleste andre lignende tjenester. Endret 11. april 2014 av Slettet-6x3szi Lenke til kommentar
Mman_1 Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Tusen takk toffensko, skal se på wordpress! Domenet er kjøpt via domeneshop.no, så der kan jeg vel leie webhotell også..? Lenke til kommentar
Lonely punker2014 Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Det billegaste er å gå inn for (minst) medium webhotell for å få støtte til MySQL. Og så gjer du resten sjølv. Det er rettnok ei investering i tid for å lære koding og lage sida. Forresten: Treng du hjelp så kan du berre sende meg pm. Endret 11. april 2014 av Lonely punker Lenke til kommentar
Mman_1 Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Lonely punker, takk for tips og tilbud om hjelp. Jeg kan ingenting om koding, så det beste tror jeg kanskje hadde vært om jeg kunne kjøpe eller betale en månedssum for en løsning... Lenke til kommentar
GamEpaL Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Wordpress eller Jomla er løsninger der du ikke trenger å vite noe om koding. Svært enkel løsning, men hvis du har kjøpt domene hos one.com så har ikke de wordpress tror jeg. Jeg kjøpte der for noen år siden og da hadde de det ikke. Det er litt komplisert å installere wordpress, hvis du ønsker hjelp. Så kan du sende meg en melding og du kan få telefonnummer slik at jeg kan hjelpe deg igjennom det (gratis selvsagt). Når du har installert wordpress, så har den uttallige maler som du kan velge igjen. Veldig mange gratis og mange som koster noen kroner. I starten trenger du bare en gratis som du kan teste ut på. Wordpress er fin til bruke som blogg også. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 ... hvis du har kjøpt domene hos one.com så har ikke de wordpress tror jeg. Jo, nå har one.com også fått 1-klikk WordPress. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Men husk at både Wordpress og Joomla! har store sikkerhetsmessige utfordringer. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Sjekk også http://123nettside.no/ - Enkelt, men kanskje for enkelt? Lenke til kommentar
Voxwill Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Kansje du bør skjekke ut squarespace.com?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå