Pastor Lorentzen Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Vi besøkte Oslo flysimklubb for å finne ut hva som er så fascinerende med simulatorspill.Feature: Når voksne blir barn igjen (Ekstra) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Personlig liker jeg den tekniske utfordringen som simulatorer gir. Jeg liker å lære alt som skal til for å fly et passasjerfly, ihvertfall så langt det lar seg simulere. Mestring gir tilfredstillelse. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Litt synd disse FSX/P3D sakene i det siste er extra-saker. Miljøet er lite nok som det er, så litt "gratis reklame" hadde ikke skadet noen... 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 "Vi besøkte Oslo flysimklubb for å finne ut hva som er så fascinerende med simulatorspill." En simulator er ikke et spill. Å etterligne flyving i en flysimulator er en ganske krevende affære der planlegging er en god del mer omfattende enn selve "flyvingen". En skal ha skole, praksis og erfaring som tilsvarer dokumentasjon som flyver på flytypen og turen man skal simulere hvis det skal bli ordentlig. 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Som lokomotivfører må jeg vel nesten kommentere at det ikke er noe som heter verken togfører eller togsjåfør, at bildet av Densha De Go ikke viser i nærheten av alle instrumentene du bruker i jobben og at "alt de trengte å fokusere på var å holde rutetabellen" er temmelig langt fra virkeligheten. Ei heller kan det kalles rutinearbeid. Jeg oppfatter det for eksempel som mindre rutinemessig enn å være lærer (som jeg også har vært innom). Du overvåker noe hele tiden, og må holde konsentrasjonen uavbrutt. Etter syv år er det fortsatt verken plankekjøring eller avslappende. Det blir det nok ikke heller. Det er litt for store krefter i sving og kjøringen krever hele tiden planlegging fremover. Men hvis man kun har erfaring fra togsimulatorer skjønner jeg godt at folk tenker slik. Det var mitt lille forsøk på å slå ihjel et par fordommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå