Abnorm Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Har allerede en "Benro Alum. Travel Angel II A2682TB1" som jeg elsker, eneste ulempen er at den veier litt for mye. Skal nå ut på en tur og er avhengi av å bære stativet en uke på ryggen. Ønsker derfor å skaffe meg ett nytt stativ som er vesentlig lettere, men av samme kvalitet og funksjonalitet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Har allerede en "Benro Alum. Travel Angel II A2682TB1" som jeg elsker, eneste ulempen er at den veier litt for mye. Skal nå ut på en tur og er avhengi av å bære stativet en uke på ryggen. Ønsker derfor å skaffe meg ett nytt stativ som er vesentlig lettere, men av samme kvalitet og funksjonalitet. Du kan spare litt på å gå til karbonstativ, så vidt jeg vet leverer Benro Travel-angel i karbon også. For å komme vesentlig ned i vekt må du nok også ofre litt maks høyde og/eller stabilitet. Kanskje en av de letteste Travel-angel-modellene kan gjøre nytten. Ellers har også Gitzo diverse Travel-modeller, men de er relativt dyre i forhold til Benro sine. Tror Interfoto har litt Gitzo, muligens Fotovideo og Japan Photo også. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Får jeg en høyde på rundt 60cm skal jeg være fornøyd, samt at stativet har en kulehode alla Benro B1 som jeg allerede har, eventuelt B0 funker det også. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Får jeg en høyde på rundt 60cm skal jeg være fornøyd, samt at stativet har en kulehode alla Benro B1 som jeg allerede har, eventuelt B0 funker det også. Hva skal du ha på stativet, er det speilrefleks med telezoom spørs det om du kommer så mye lenger ned i vekt uten at det går ut over stabilitet. Hvis du finner noe me max 60cm høyde burde det riktignok kunne lages lettere, men kamera i 60cm høyde er relativt upraktisk. Mulig det kan fungere hvis du sitter, men for meg høres det veldig lavt ut. Hva med Benros letteste modeller som dette eller dette med B0 hode, da er du nede mot en kilo (men det er uklart om det er vekt med hodet). Samme gjelder Gitzo Traveller - til mye høyere pris. Selv om slike stativ er oppgitt til å tåle 5-6 kilo, er de neppe særlig stabile med så mye vekt, i hvert fall ikke på full høyde. Med et mindre kamera funker de imidlertid greit. Endret 11. april 2014 av se# Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Har fremdeles ikke klart å finne meg et nytt stativ. Har funnet et bilde av et stativ, men klarer ikke helt å identifisere stativet. Vet dere hvilket (bord)stativ dette er: (Bilde illustrerer en adapter, men hvilket bordstativ er den festet på) Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Vet dere hvilket (bord)stativ dette er: (Bilde illustrerer en adapter, men hvilket bordstativ er den festet på) Har funnet den Induro DR Hi-Hat Tripod 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå