Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke dekk kan jeg ha på bilen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Vredestein sitt Ultrac Sessanta?

Jeg er veldig fornøyd med det på min E500 4Matic.

På Tyrereviews.co.uk scorer det en del bedre enn RE050A også.

Jeg har ikke sjekket om det finnes i dimensjonen du bruker bak, men vet at det finnes i 245/45-17.

Selv bruker jeg det i 245/35-20 og 285/30-20.

Lenke til kommentar

Holdt på å kjøpe bridgestone dekka igår kveld, men valgte å vente litt med å ta endelig avgjørelse.

Hvis jeg kjøper dekka, så må jeg forholde meg til original felger eller noen andre ettermarked 17" / 18" felger, og det kan bli litt kjedelig med så små størrelser på en corvette C5 når jeg tenker meg om.

Så planen nå er å bare kjøpe noen nye billig taiwan/kina dekk bak, og få den gjennom kontrollen på "satans" vegvesen med original felg og dekk dimensjon. Etter det er gjort så kan jeg gå opp i felg og dekk størrelse til f.eks. 245/40-18 (foran) og 275/35-19 (bak), så får jeg kjøpe noen gromme felger og Goodyear dekka jeg har lyst på :D

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Corvetten er USA import på 1.15 regelen, det betyr at den må være helt original når man viser den på førstegangskontroll, dette inkluderer også felgene. Jeg kan ikke møtte opp med 18" foran og 19" bak siden original felgene er av en annen størrelse...

Import av bil fra USA, KTF unntaksbestemmelse § 1-15.
Hjul – dekk/felger - originalitet.
Som forskriften definerer: Med «original utførelse» menes kjøretøy som innvendig, utvendig og teknisk er i den utførelse den ble levert i fra fabrikken.
Dekkene kan ha toleranser som angitt i STRO databok toleranser, felger skal være slik bilen ble levert med fra fabrikk eller som evt. tilleggsutstyr fra fabrikk.
Har bilen originale felger som er forkrommet, er dette i orden.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Jepp det stemmer.

Nå har jeg original felgene på 17" og 18" som følger med, så da kan jeg like godt bruke de til godkjenningen. Når jeg skaffer 18" og 19" etter kontrollen så blir det liten sjanse å bli tatt for det, så det er en risk jeg kommer til å ta.

Lenke til kommentar

Det stemmer, men av det jeg finner ut på nettet så fantes kun 18" og 19" originalt på nyere C6 generasjonen av corvetten. Så det kan bli vanskelig å få det godkjent når man ikke har noe dokument som beviser at disse felgene også kom originalt på min årsmodell.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke 1-15?

De bilene er jo ganske kurant å få godkjent på vanlige vilkår..

Det er vel det mest vanlige å bruke 1-15 på nyere amerikansk bilimport, jeg har ikke hørt noe at noen har fått godkjent sin C5 på vanlige vilkår fra USA. Det er vel sikkert en sjanse for å få godkjent på vanlig vilkår, i og med at den også ble produsert for det europeiske markedet. Hvis du har noe info om hva fremgangsmåten er for å registrere den på vanlig vilkår så setter jeg stor pris på om du kunne sendt det på PM :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...