Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Garderobeskapet ble ikke som bestillt

Anbefalte innlegg

Nye garderobeskapet var bestillt til taket, altså 250cm.

Det ble ikke levert helt opp til taket, pga ventilasjonsventilen stod i veien.

Dette ble montert når jeg var bortreist.

Ringte og spurte om det var noe pris-refundsjon for dette, men det var "samme pris". Syns det var litt merkelig at 15cm med materiell og speil i 250cm høyde koster det samme som 235cm.

Er dette tilfelle eller prøver luringen å komme seg unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper de 15cm de tjente ble avkapp som ble kastet. Du betalte nok pr plate, ikke pr cm materiale. Altså er utgiftene deres det samme ettersom de f.eks brukte 3m lange plater fra fabrikk.

Regner med at det ble laget på stedet? Personlig syntes jeg det høres riktig ut at skapene er like dyrt, ettersom de ikke kan bruke avkappet til noe men kaster det.

Lenke til kommentar

På stedet er usikkert, men de kjøper jo uansett en lengde de må kutte. om de kutter 15cm ekstra, så er fortsatt den lengden brukt opp...

Uansett, er 15cm speil noe å krange om?

Etter det jeg klarer å se, så er 1m x 15cm speil på ikea verdt ca 50kr om man ser på kun materialet uavhengig av form(de har ikke 1m x 15cm altså).

Materialeprisen er oftest en brøkdel av prisen på det ferdige produktet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Skyvedører betales vanligvis pr breddeenhet, ikke høyde. Jeg har, pga skråtak, en 4 m lang skyvedørsløsning som er ca 190 høy, og prisen er samme for den som om den skulle vært 250 eller 60 cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...