MrCookieGuy Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hei, jeg kjøpte windows 8.1 i vinter og skal installere win 8.1 på enda en pc, men når jeg endelig ble ferdig med instalsasjonen, kommer det opp at nøkkelen ikke fungerer. jeg kjøpte http://www.netonnet.no/art/data/programvare/operativsystem/microsoft-windows8132-bit64-bitnor/198187.3049/ som da er full version med nøkkel og man skulle da tro at den kan fungere flere ganger.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 En windows nøkkel kan KUN brukes på en pc om gangen, om det da ikke er en VLK nøkkel, men disse er det nok bare produsenter, bedrifter, skoler, kommuner osv som har Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Står jo "Pakken inneholder en lisens" (1 lisens = 1 PC) i produktbeskrivelsen du lenker til... Lenke til kommentar
MrCookieGuy Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 har lett og lett etter det på esken, men det står ingen ting.. bilde viste en annen eske enn min.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Slik har Windows key (nøkkel) alltid vært. 1 lisens = 1 online aktivering på 1 maskin (i utgangspunktet) Full lisens kan flyttes fra maskin 1 til maskin 2 (aktiveres) forutsatt at Windows fjernes på maskin nr. 1(deaktiveres) Oem lisens kan ikke flyttes , binder seg på maskin nr 1 der den aktiveres. Knyttes til bla "hovedkortet". Volume lisens selges ikke til privatpersoner. Skal du ha Windows 8.1 på to PCer , må du kjøpe to slike som du linker til. Tre PCer kjøpe tre lisenser. Endret 10. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Er enig i at man må kjøpe en lisens per pc (om man ikke faktisk flytter lisensen fra en pc til en annen), men noe er feil her, for det har aldri vært noe problem å få aktivert lisensen på flere pcer, når man har fullversjonen. Problemet oppstår stort sett i etterkant, når WGA via Update oppdager at flere pcer er aktive på samme lisens. (det kan ta en stund) Siden det ikke går å deaktivere en lisens, så skal man alltid kunne få aktivert en fullversjon lisens på en ny pc. Så er det ditt ansvar å sørge for at Windows blir fjernet fra den første pcen (eller ikke koblet til internett f.eks ) Men fordelen med å kjøpe en fullversjon er jo at man kan ringe Microsoft å få hjelp til aktiveringen, og kanskje få svar på hva som har skjedd feil. Slik hjelp får man jo sjeldent med en OEM lisens. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Problemet oppstår stort sett i etterkant, når WGA via Update oppdager at flere pcer er aktive på samme lisens. (det kan ta en stund) . kjøpte windows 8.1 i vinter og skal installere win 8.1 på enda en pc Vet ikke helt hva du mener med en stund . Men jeg vet at pr definisjon kan "i vinter" være en stund tilbake. F.eks var desember 2013 i vinter for meg om det var snø, og det er jo en stund siden. Om man installerte og aktiverte maskin 1 for 3-4 måneder siden og prøver på nytt nå er det ett kvartal og det er lenge i aktivering/subscription sammenhenger. Endret 11. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå