Gå til innhold

Ny pc / oppgradere ca 8-10000

Anbefalte innlegg

Heisann! har sett meg lei av pcen jeg har nå, som er fra 2010!

Specs i denne pcen;

Det jeg bruker pcen til er vell hovedsaklig gaming, (Cs, BF, CoD og diverse MMORPGs), og diverse skole osv.

Det jeg er på jakt etter er etter en pc som kan holde en stund slik som denne har gjort, som ikke er treig (Halla jalla hdd).

Vil gjerne ha en stille pc, derfor vannkjøling (?)

Har ikke særlig god Peil på pc, så ville sjekke med dere flinke folk først :)

Noe mer dere bør/må vite? Si ifra!

Takk :)

Endret av decn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok beholde RAM`en, Men er den 1333mhz? eller 1600mhz? Disse to har endel forskjell sammenlignet 1600mhz og 1866mhz.

kjøp deg en i5 4670K, (1750kr) Asus z87 A, (ca 1100kr) Kanskje ny RAM? et 780 eller et 290/x ( ca oppe i 4k) og SSD. (250gb ca 1100kr) Samsung Samsung Evo 250gb, har også en selv. Og kanskje en WD 1-2 Tb til ekstra lagring? (ca 500-800kr?) Kanskje en Evo 212 kjøler til Cpu (ca 300kr) ;)

Trenger du nytt kabbis? trenger du noe annet nytt som Skjerm, Mus og tastatur evt nye høytallere også?

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ett jalla hovedkort som sikkert kan byttes ut, har ikke SSD <- top på ønskelisten.

Kabinettet er ett corsair av noe slag, som jeg ikke husker, veldig rotete inni der >:

Har også 3TB i 2 HDDer, tar jo 10min å få på jævelskapet

Frister med en helt ny pc, men det er kanskje ikke verdt penga?

Lenke til kommentar

Vel ville helt klart kjøpt SSD disk først, så det vil garantert få maskinen en del raskere.

Så kanskje vurdere å bytte noe annet, consair kabinettet er veldig gode spessielt om det er er av det litt dyrere slaget, så ville helt klart beholde det.

Om det er lenge siden du tok en diskdefragmentering burde nok det hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Vel hovedkortet er brukbart til overklokking, går ut i fra du har intel kjøler?

Strømforsyningen står det ikke noe om etter det jeg ser.

Cooler Master Hyper 412S CPU Kjøler 755/1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 900~1300 RPM, 52 CFM, 16~22 dBA en slik kjøler vil nok gjøre overklokking litt lettere.

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin gjør det vertfall litt enklere å overklokke, selv om det ikke gir så veldig mye ytelseløft.

Edit vannkjøling er ikke nødvendig, du kommer langt f.eks med:

COOLERMASTER CPU Cooler TPC-800 Universal High-end Gaming Heatsink w/o fan (RR-T800-FLNN-R1) eller aller helst Noctua ND 14 ved overklokking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel hovedkortet er brukbart til overklokking, går ut i fra du har intel kjøler?

Strømforsyningen står det ikke noe om etter det jeg ser.

Cooler Master Hyper 412S CPU Kjøler 755/1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 900~1300 RPM, 52 CFM, 16~22 dBA en slik kjøler vil nok gjøre overklokking litt lettere.

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin gjør det vertfall litt enklere å overklokke, selv om det ikke gir så veldig mye ytelseløft.

Edit vannkjøling er ikke nødvendig, du kommer langt f.eks med:

COOLERMASTER CPU Cooler TPC-800 Universal High-end Gaming Heatsink w/o fan (RR-T800-FLNN-R1) eller aller helst Noctua ND 14 ved overklokking.

Aldri skjønt meg på overklokking, tjener jeg mye på det? er en blanding om at jeg ikke tørr/orker å sette meg inn i det

Lenke til kommentar

Tja er skjeldent man klarer å overklokke så mye mere en 30%.

Så en forbedring merker nok du, samt du vil nok få litt bluescren og frysinger etterhvert, overklokking er mye prøving og feiling. Alternativt kan du prøve å selge pcen du har.

Tviler på du får særlig mere en 3000 kr for den, siden skjermkortet er såpass utdatert, så er kanskje PSU og kabinettet som trekker opp prisen.

Lenke til kommentar

Du kan nok beholde RAM`en, Men er den 1333mhz? eller 1600mhz? Disse to har endel forskjell sammenlignet 1600mhz og 1866mhz.

kjøp deg en i5 4670K, (1750kr) Asus z87 A, (ca 1100kr) Kanskje ny RAM? et 780 eller et 290/x ( ca oppe i 4k) og SSD. (250gb ca 1100kr) Samsung Samsung Evo 250gb, har også en selv. Og kanskje en WD 1-2 Tb til ekstra lagring? (ca 500-800kr?) Kanskje en Evo 212 kjøler til Cpu (ca 300kr) ;)

Trenger du nytt kabbis? trenger du noe annet nytt som Skjerm, Mus og tastatur evt nye høytallere også?

Vil d3n klare å kjøre de nyeste spillene og streame?:) se ny oppdatert spec liste:)

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt CPU og hovedkort i første omgang. Kjøp deg en grei CPU-kjøler og overklokk prosessoren. Her er et forslag til oppgraderingsdeler fra Dustin home:

Vil d3n pcen med de nye komponentene klare å dra alt og klare å streame?:) har lest en del om at i7 burde anskaffes om en skal streame?

Jeg ville beholdt CPU og hovedkort i første omgang. Kjøp deg en grei CPU-kjøler og overklokk prosessoren. Her er et forslag til oppgraderingsdeler fra Dustin home:

Vil d3n pcen med de nye komponentene klare å dra alt og klare å streame?:) har lest en del om at i7 burde anskaffes om en skal streame?

Lenke til kommentar

Ville nok prøvd å oppgradere ja, om du ikke skal selge den du har.

Maskinen er ikke så gammel.

Hvis jeg ikke skal tenke på og overklokke, hva bør jeg kjøpe nytt da? Tenker SSD, skjermkort og cpu? Isåfall hvilke? (Er oppdatert med alt av specs og kabinett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...