Gå til innhold

Problemer med Blutooth handsfree og 3G dekning

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Android 4.2 Phone "Utor" telefon fra en kinesisk nettbutikk. Den fungerer helt utmerket bortsett fra følgende.

Når jeg prøver å ringe ut med min blututooth handsfree når jeg har 3G aktivert mister jeg dekningen på begge simkort og må taste inn pin kode for å få tilbake dekningen. Dette skjer av og til i det samtale skal settes opp. Av og til skjer det når jeg legger på.

Skrur jeg av 3G fungerer det uten problemer.

Er det noen som har kjennskap til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jo ikke skje, så da er det nok noe feil med telefonen, ikke godt å si hvorvidt dette er software heller hardware relatert. Og med en ukjent modell fra en ukjent produsent og med ukjente garantivilkår er det vanskelig og gi tips annet en å kjøpe en ny eller slutte bruke bluetooth ;)

Lenke til kommentar

Det skal ikke skje nei, men kanskje noen vet om dette er en eller annen innstilling. Telefonen virker utmerket ellers og blutooth virker så lenge jeg kun har gsm aktivert som data og tale. Det er når 3G aktiveres under datainstillinger at problemet oppstår.

Skulle ønske det fantes et kjent alternativ til slike telefoner. Men skal du ha IP67 eller IP68 klassifisering er det ikke mye å velge i.

Lenke til kommentar

Tviler på at det eksisterer noen innstilling for det der, da det ville ikke hatt noen nyttefunksjon i noen som helst sammenheng, som også var grunnen til at jeg konkluderte med at telefonen har en defekt, og ikke bare gale innstillinger. :)

Sett på CAT Phones B15 , Samsung Galaxy XCover2 f.eks?
Er vel et par robuste modeller fra produsenter som også har service avtaler i Norge, slik at det er enklere med garanti, reparasjon og sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...