Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermkort vil ikke gå, HJELP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er PCIe sporene satt i BIOS under Settings>Advanced>PCI Subsystem setting>PEG0 1/2 - Gen X [Auto]? Bør stå i Auto der.


Sjekk også Initiate Graphic Adapter [PEG]

To valg der, bør stå som [PEG] eller funker ikke GTX 780 kortet. Se nedenfor:

[iGD] Integrated Graphics Display. CPU sitt skjermkort

[PEG] PCI-Express Graphics Device. GTX 780 eller PCIe skjermkort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Msi kommer vel med flere bios oppdateringer så vis jeg bare bruker det på hk, så kan jeg se etter oppgraderinger. Og når det kommer installere det og så fungere det vel. Men det er vel lurt og teste det oss en venn imellom tiden for og se om det virger. Ja takk for hjelp har lært mye???

Lenke til kommentar

Hvis du nettopp har kjøpt dette, og du ikke kan få brukt det, ville jeg byttet kortet. Det å sitte å vente på oppgraderinger i håp om at du får støtte for kortet virker for meg tullete.

 

Generelt syntes jeg det er rart hvis dette faktisk er snakk om et kompatibilitetsproblem. Jeg har hatt et lass med plattformer og et lass med forskjellige skjermkort og har aldri vært ute for problemet du nå har. Jeg vil nesten tro at vi snakker om en DOA, men sjekk kortet hos noen andre ja.

Lenke til kommentar

Uansett .. om du ikke likte fargen lissom .... Du har 14 dagers åpen retur/angrerett på alle nettkjøp (selvsagt gitt at du har orignal-emballasje og ikke har ødelagt noe).

 

Hvis kortet er DOA kan du retunere det, og da er orignal-emballasje mindre viktig.

 

Kontakt nettbutikken du handlet på og forespør en rma.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Njaa ... Har ikke noe særlig erfaring med Zotac, men jeg ville kanskje benyttet anledningen til å gå for et annet merke. Hvis du sier hvor du har handlet så kan du få et alternativ.

 

Nå må du huske å kontakte selgeren din asap .. Det er påske snart.

 

Du en ting .. Du har forsøkt flere utganger fra kortet ditt? Altså prøvd både HDMI og DVI, evt DP? Bare for å ha gjort det også ^^

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da kan jeg anbefale dette kortet fra Gigabyte eller dette kortet fra Asus

 

Dette EVGA kortet er helt fantastisk også https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-cuda/792256 men jeg føler kanskje at du ikke "trenger" det (ingen vits å kjøpe det kortet hvis man ikke skal utnytte det imo).

 

Har du fått testet kortet hos noen andre? Hadde jo vært greit om du visste om kortet var dødt før du kontaktet komplett. Alternativt pakker du det inn i oginal-emballasjen og benytter angrefristen (men komplett ønsker nok å vite om det er DOA..)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...