Aleks855 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hei, Bruker forumet bare for å diskutere litt Før pleide jeg å trene alt mellom 4-6 dager i uka. Har i det siste kutta ned antall treningsdager pr. uke til bare tre. Og det virker som om det har skapt bedre fremgang. Det kan vel krediteres til restitusjonen jeg får mellom hver økt. Har dere liknende eller motstridende erfaringer? Jeg har også begynt å bytte på hvorvidt jeg trener med høy intensitet, eller høy volum. Jeg prøver tentativt å kjøre 6-ukersperioder. Først 6 uker tungt, deretter 6 uker med litt lettere vekt, men mer volum. Hva tror dere om dette? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Det er jo ganske kjent dette. Greia er at om man skal trene mer enn 4 ganger per uke MÅ volumet roes ned, ellers klarer man ikke restituere mellom øktene. Derfor vil de aller fleste ha bedre effekt av 3 økter per uke. I tillegg vil man ha mer overskudd til hver økt. Personlig har jeg best fremgang med 3-4 økter per uke med splitøkter. Volumet ligger da på ca 20 sett per trening. Jeg er også fan av å kombinere høy-og lavrep med dropset. Jeg misliker virkelig fremgangsmetoden som 5x5 bruker. Ikke fordi den er dårlig, men fordi jeg digger å trene med dropset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå