Gå til innhold

w7 pc mapper ikke homeshare

Anbefalte innlegg

I et miljø med SBS 2003 server, kun w7 64bit pc'r, har jeg i dag reinstallert w7 på en av pc'ne. Uansett hvilken bruker som logger inn på denne pc'n nå, så kommer ikke nettverkstasjonen definert som Home folder i AD opp når bruker logger inn. Samtidig blir ikke variabelen %homeshare% satt ved innlogging.

Brukere kan fint mappe nettverkstasjonen manuelt. Og velges reconnect at logon, så kommer den også opp ved neste innlogging.

Jeg har forsøkt å skru av UAC uten at det hjalp noe. Jeg har også lagt til hotfixen beskrevet her: http://support.microsoft.com/kb/2715922

Når brukere logger inn på andre pc'r mapper sharet som det skal og den nevnte variabelen blir satt.

PC'er som meldes inn i domenet havner automatisk i riktig OU, så det er ikke noen flyttinger mellom OU'r som henger. Har noen vært borti noe lignende før?

Edit:

En liten oppdatering på forsøk som ikke har fungert:

- Legge bruker som lokal admin

- Melde pc ut av domene, endre navn, melde inn på nytt

Endret av petterg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig!

En minnekortleser la seg på stasjonsbokstaven som det skulle mappes til.... og siden det ikke sto i noe minnekort deaktiverte leseren seg slik at stasjonsbokstaven ble ledig etter login, dermed fungerte manuell mapping.

Løsning: sett i minnekort, endre stasjonsbokstav i disk manager, ta ut minnekort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...