xkingstar999 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 da er tiden for moped eller lett lappen her. jeg er bestemt på at jeg enten skal ha en yamaha yzf r125 (lett mc lappen) eller yamaha tzr 50 (mopped) hva burde jeg kjøpe å hvorfor?, hvilket førerkort burde jeg ta og hvorfor? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Så klart du tar lett-lappen. Det er direkte farli å kjøre moppe i dagens trafikkbilde. Du kjører i 45 km i timen, og blir til stadighet forbikjørt av tullinger m bil, som driter i både deg og møtende trafikk. Dei bare skviser seg forbi. Og det blir lettere å oppgradere til mellomtung. Ang. valg av sykkel så kan det være en ide å ta kontakt med diverse forsikringsselskap. Jo flere jo bedre. Det er ikke alle som er sugen på å ha noe med sykler å gjøre, og da blir prisene deretter. Spesielt ikke hvis der står R på sykkelen.Først en ringerunde for å innhente pris, så ny ringerunde for å prute. Hadde heller gått for en Honda Varadero. Honda er jo i tillegg upåklagelig kvalitet. Stor er den og... (Ler hver gang jeg ser en R50. Masse lyd og turtall, men står helt still. Toppfart på moppa er bare litt pådrag på første på en 125) Lykke til med det rette valg. Og husk: "Alle biler er ute etter deg, og på ei sur moppe er du et lett bytte.. Lenke til kommentar
xkingstar999 Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 takk for godt svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Så en TZR50 (eller lignende) i dag. Det var bare trist. Mopeden ser ut som den kan klare 200kmt men det var så vidt den kunne stabbe seg opp en bakke.... og ble forbikjørt av ei jente på scooter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå