nnys Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Hei. Sikkert tusenvis av lignende tråder fra før av, men tar sjangsen og oppretter egen tråd likevel. Er det vanskelig å komme inn på studiet? (Oslo) Hvordan er skoledagen lagt opp? Hva lærer dere om NÅ? Hvor mye leser dere i gj. pr dag? Hva er det beste ved å studere juss? Fortell meg ALT du kommer på som er relevant ifb med studiet, hva som helst. Bare fortell litt generelt om studiet og hvordan du trives Endret 10. april 2014 av Angeliqa Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 1: Det kommer an på hva du sammenligner med, men det er forholdsvis vanskelig, i alle fall om du ikke har mye språk- og/eller realfagspoeng fra vgs. Du finner grensene på samordna opptak sine hjemmesider. 2: Akkurat nå lærer jeg om selskapsrett, det vil si (blant annet) hvordan et aksjeselskap er organisert, hvilke formelle regler som må følges for at aksjeselskapet skal være bundet til en avtale (og når det eventuelt ikke er det), når en utbetaling fra selskapet til aksjonærene er ulovlig, hvordan selskapet stiftes, hvordan forholdet mellom aksjonærene reguleres osv. Dessuten tilsvarende problemstillinger for ansvarlige selskaper. 3: Jeg leser, skriver, deltar på undervisning og generelt sett jobber med jussen 30-40 timer i uken mesteparten av "skoleåret", og 10-15 timer mer enn det i ukene før eksamen. I tillegg tenker og diskuterer jeg ganske mye juss når jeg ikke egentlig jobber med studiene, og har en faglig relevant deltidsjobb. 4: Det beste med å studere juss er at det rett og slett er skikkelig gøy. Du lærer deg å strukturere argumenter, skille relevant fra irrelevant, og får innblikk i hvordan verden rundt deg er regulert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå