Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

• Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en invite her i går, og bestilte meg 64GB versjonen. Skal til Danmark om en uke, så jeg sendte den dit. Tenkte det var like greit å prøve den ut, for å så se om man blir overrasket eller får seg en lærepenge. At de slipper å bruke millioner av dollars på markedsføring burde vel komme forbrukerne tilgode i form av billig produkt. Er den for god/billig til å være sann? Skal komme med kommentarer på førsteintrykket når jeg får prøvd tlf.

Noen av dere som har kjøpt OPO som har bestilt det flip dekselet som hører til? http://www.oppomart.com/oneplus-one-phone/official-flip-leather-case-for-oneplus-one.html
Virket ganske hendig og greit.

Lenke til kommentar

Er du fornøyd med størrelsen, så er det en av de bedre telefonene du kan få tak i nå. MKBHD på Youtube bruker den som sin "daily driver", og det sier vel sitt. :)

For min del ble den for stor – og kommer til å selge den, men dama mi liker sin.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en invite her i går, og bestilte meg 64GB versjonen. Skal til Danmark om en uke, så jeg sendte den dit. Tenkte det var like greit å prøve den ut, for å så se om man blir overrasket eller får seg en lærepenge. At de slipper å bruke millioner av dollars på markedsføring burde vel komme forbrukerne tilgode i form av billig produkt. Er den for god/billig til å være sann? Skal komme med kommentarer på førsteintrykket når jeg får prøvd tlf.

Noen av dere som har kjøpt OPO som har bestilt det flip dekselet som hører til? http://www.oppomart.com/oneplus-one-phone/official-flip-leather-case-for-oneplus-one.html

Virket ganske hendig og greit.

Det er delte meninger om det orginale ekstrautstyret til disse,

Lenke til kommentar

Mye nytting info her, men er ferdig med å lese, og har fortsatt samme spørsmålet i hodet mitt...

Er det noen der ute, en liten engel, en stor engel, eller aller helst bare noen som er superkule... som har en invite til overs?

Kjøpte meg en G3 for noen uker siden, fordi jeg ikke klarte å få en invite etter 2 uker med strev - nå har G3'en død, og jeg må ha ny telefon igjen .(en gjøk tømte en 10L bøtte over meg mens jeg hadde telefonen i hånda...)

Jeg har så inderlig lyst på en OPO, så gi meg nå vær så snil beskjed om noen har en invite liggende? Venter i spenning...

- Studenten i Grimstad

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt opo en dag har jeg merket at den har ganske tydelig gull skjerm nederst :( hadde aldri merket det vist ikke jeg hadde lest så mye om det. Håper det går over.

Hvis ingen har sagt det tidligere, så sier jeg det nå - Putt den under UV-lys i 2min, med 2min pause mellom hver gang, til at den har vært under UV i totalt 20-30 min :) Dette fjerner gulingen komplett, og er ikke skadelig for telefonen :)

Grunnen til det gule er at de sender ut telefonene fra fabrikkene før skjermene har gått gjennom full UV-behandlig. Dette fører til at noen telefoner blir gule. De gjør det for å raske på med sendingene, da UV-"curing" tar en stund :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg litt gult i bunnen av displayet, men det er så lite at jeg tror det heller kommer fra komponenter under/lys som kommer opp fra bunnen. Er umulig å se om ikke du vet om det, og du må være på www.blank.org for å legge merke til det.

På forumet til OnePlus snakkes det mye om at uv-lys ikke fungerer. Den offisielle forklaringen er at det skjermlys som gjør det gult, og den tror jeg på.

Mulig jeg bare er heldig med min.

EDIT: En bruker på forumet har blant annet fått denne forklaringa, som fint kan stemme i mitt tilfelle:

"To minimize bezels around the screen, we place the light sources very close to the edge of the display. To prevent excessive light leakage, the bottom edge is designed to be slightly opaque, which is why it appears warmer from certain angles."

Ang. deksel og lignende pleier jeg å stå over slikt, men har kjøpt Rhinoshield til skjermen. Nokså godt fornøyd med det, litt mer fingermerker enn forventet og muligens litt dyrt, men jeg liker slik beskyttelse bedre enn tempered glass.

Endret av Enojo
Lenke til kommentar

Dere som har mottatt den inn til Norge (eller hentet i Sverige ol.) hvor mye kom det totalt på med moms mva osv?

Har betalt 2600,- + 13Euro i frakt fra mailboxde, kommer vel på 3250,- ca med moms, hadde jeg kjøpt og betalt tlf i $ hadde prisen blitt 2100 + 13 Euro i frakt, totalt ca 2625,- men da hadde jeg ikke fått med europeisk lader.

Skal komme med en oppdatering senere, akkurat nå ligger den på Oslo Letter Center, så har den vel om en dag eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var 5 påmeldte: eyvind1, hkon, Magnetar, Jens-One og Torstein47. Siden Tryminator har fått av meg før, og vil få 3 invites senere selv tok jeg ikke han med (sorry).

Trommevirvel... Vinneren ble ved hjelp av random.org:

Magnetar

Gratulerer!

Endret av StaBBer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...