Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

• Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?

Anbefalte innlegg

Jeg å lurer litt på hvordan folk har klart å få tak i en invite? :) prøver så godt jeg kan, men ikke så lett:/ bare å si ifra om noen har en til overs;)

Lurer også på hvor mye mobilen har kommet på for dere som har fått invite og kjøpt den? :) hvordan har dere gjort det? Hørt noe om at Norge ikke er "støttet" enda?

Hvis man ikke var blant de første som registrerte seg på forumet, har du egentlig tre muligheter: Oneplusforumet, Twitter og Google+. I mine øyne har man best sjanse på Google+. Du søker på "Oneplus invite", sorterer på "Most recent" og refresher så ofte du gidder. Av og til dukker det opp en post fra noen som gir bort en eller flere invites.

Jeg holdt på med dette i en time i går og var med i tre/fire konkurranser. Det var fra 20 - 100 personer med i hver konkurranse.

Selv om telefonen ikke er tilgjengelig for kjøp i Norge, betyr ikke at den ikke er "støttet". Det eneste som er et problem i Norge er at 800 Mhz båndet for 4G ikke er støttet, noe som gjør at man ikke har 4G-dekning utenfor store byer.

For å få telefonen sendt til Norge må man bruke videresending fra et land hvor du kan kjøpe telefonen, som f.eks. www.jetcarrier.com i USA. Jeg har tenkt å bruke www.posterestantestromstad.no og kjøre til Strømstad og hente den. Da slipper man ekstra frakt og evt. 25% mva også.

Hei,

Har du benyttet deg av http://www.posterestantestromstad.no/ når du bestilte OPOen din? Tenkte å gjøre det samme når jeg kommer over en invitasjon, og lurer på om du slapp toll og om det er så enkelt som det ser ut som?

Hentet telefonen på lørdag. Måtte ikke betale noe ekstra mva ved henting, kun 70 SEK gebyr for at de holdt pakken. Det gikk helt greit å hente telefonen, men selskapet virker ikke veldig seriøst. Virker som "bedriften" består av én fyr som bruker kjelleren sin til å lagre pakker.

Er veldig fornøyd med telefonen så langt! Jeg kjørte den nyeste oppdateringen med en gang, og har merket at jeg må lade den ganske ofte. Det virker som det er betydelig "battery drain" selv om telefonen er i standby (Hvis jeg legger meg med telefonen på 100% er det rundt 85%-80% når jeg står opp). Ser imidlertid ut til at dette kommer til å bli fikset kjapt.

Takk for tilbakemelding, da tar jeg sjansen på den tjenesten når jeg får bestilt en gang.

Fikk vel ikke tilfeldigvis noen invitasjoner sammen med den telefonen? Hehe.

Rudde: Grattis med seieren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ligger omsider to OnePlus One telefoner å venter på meg på posten. Skal hente de etter jobb. Håper jeg takler størrelsen og overgangen fra iPhone.

Hvis ikke så blir det en (evnt. to) OnePlus One telefon(er) lagt ut for salg.

Lenke til kommentar

Det er hvertfall en merkbar overgang fra iPhone 4S. Greit med større skjerm til det meste, litt tungvint noen ganger. Telefonen veier ca like mye som 4S, så den virker mye lettere pga størrelsen.

Som jeg sikkert nevnte, men som fortsatt plager meg - har noen mulighet til å velge "never settle" wallpaperet til "homescreenen" og ikke bare på låseskjermen? Takk for meeeeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ligger omsider to OnePlus One telefoner å venter på meg på posten. Skal hente de etter jobb. Håper jeg takler størrelsen og overgangen fra iPhone.

Hvis ikke så blir det en (evnt. to) OnePlus One telefon(er) lagt ut for salg.

Fikk vel tilfeldigvis ikke noen invitasjoner med de telefonene? :) Evt så er jeg interessert hvis du skal selge en av de :)

Lenke til kommentar

Ikke fått noen invitasjoner ennå – hvis de i det hele tatt kommer før telefonen blir sluppet til alle.

Skal si i fra, var en tidligere i tråden som også nevnte han var interessert i å kjøpe – så hvis jeg ender opp med å selge én eller begge, så får vel han få første pri (men så har jeg to – en til dama og én til meg. Så hvis dama syns den er for stor også, så selges vel begge – vi får se). :)

Håper jo at jeg digger den. Skal stikke å hente de straks madammen kommer hjem.

Lenke til kommentar

Kan være interessert selv, om du skulle behøve å kvitte deg med den.

Men utifra hva jeg har hørt fra folk flest vender folk seg fort til størrelsen, og er ellers såpass forelsket i telefonen at man vender seg til de småtingene man skulle irritere seg over.

Lenke til kommentar

Jess, skal si i fra. Har starta med å åpne kun en av de, slik at hvis man selger så er iallefall en fra en uåpnet pakke.

Foreløpig så er det litt blanda følelse. Den er stor, det er digg på sitt vis, men veldig uvant og til tider upraktisk. Jeg kommer fra den langt mindre iPhone 4S. Jeg klarer å bruke den med en hånd, uten alt for store problemer, selv om to er mest praktisk.

Har bittelitt gulstikk i bunn av skjermen – som så mange andre – men er usikker på om jeg hadde lagt merke til det om det ikke hadde vært påpekt. Mulig jeg kommer til å teste med UV lys, hvis jeg får tak i det på noen enkel måte. Setter man på softwareknapper, så spiller det ingen rolle heller. Bortsett fra det så virker den feilfri.

Har også to ulike typer tempered glass beskyttelse (en fra Orzly og en fra kina), men foreløpig velger jeg å ikke ha noen beskyttelse. Syns det bygger opp telefonen for mye.

Det var mine 2 cent så langt.

Lenke til kommentar

Jess, skal si i fra. Har starta med å åpne kun en av de, slik at hvis man selger så er iallefall en fra en uåpnet pakke.

Foreløpig så er det litt blanda følelse. Den er stor, det er digg på sitt vis, men veldig uvant og til tider upraktisk. Jeg kommer fra den langt mindre iPhone 4S. Jeg klarer å bruke den med en hånd, uten alt for store problemer, selv om to er mest praktisk.

Har bittelitt gulstikk i bunn av skjermen som så mange andre men er usikker på om jeg hadde lagt merke til det om det ikke hadde vært påpekt. Mulig jeg kommer til å teste med UV lys, hvis jeg får tak i det på noen enkel måte. Setter man på softwareknapper, så spiller det ingen rolle heller. Bortsett fra det så virker den feilfri.

Har også to ulike typer tempered glass beskyttelse (en fra Orzly og en fra kina), men foreløpig velger jeg å ikke ha noen beskyttelse. Syns det bygger opp telefonen for mye.

Det var mine 2 cent så langt.

Har prøvd UV lys, og det virket ikke litt engang :(
Lenke til kommentar

Nei, virker ikke som noe issue.

Er veldig skeptisk til størrelsen merker jeg. Har satt opp telefonen til madammen, så får vi se hennes tilbakemeldinger i morra. Er nesten helt sikker på at jeg vil ha en mindre telefon selv. Har en iPad Air, og føler denne går inn på iPadens domene – og da er iPaden bedre imho.

Lenke til kommentar

Ja, mulig. Rammen føles vel egentlig ikke så stor syns jeg.

Jeg tror det koker ned til vane og behov. Hadde jeg f.eks ikke hatt en iPad, så tror jeg at jeg hadde hatt mer sansen for en stor telefon. Men nå så føler jeg at de overlapper.

Lenke til kommentar

Som tidligere iPhone bruker er jeg ikke så dreven på Android. Noen som vet hvordan man kan få translate til å være av selv om man swiper vekk Chrome i "taskmanageren". Hvis jeg gjør det må begynner den igjen å spørre om jeg vil oversette nettsidene igjen, selv om jeg har slått det av tidligere. Hjelp!

Lenke til kommentar

Det har vært en del diskusjon om at det er gulskjær i hele skjermen, da de har valgt en varmere skjermprofil enn det som er normalen. Kalde og varme har vær sine fordeler.

Det med at det er et gulskjær i den nedre delen av telefonen har ikke noe med dette å gjøre. Det kan være det kan "fikses" via software ved å legge på en gradient. Vistnok er det a) UV-lim som ikke har tørket skikkelig. b) Lyslekkasje fra hardwareknappene (eller en kombinasjon av begge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...