007JamesBond Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hei! Har sett litt på MC fra Kina og lurte på om det var noe å tjene på det. Jeg har sett at det koster 12-15000 kr for å registrere osv. Hvis du ser på den jeg har linket under, så kan du få en ganske lik en for rundt 6000 kr. Hvor mye kunne man solgt en slik en for uten avgifter for i Norge, altså kjøper må betale avgiften. http://www.alibaba.com/product-detail/250cc-super-racing-bike-chinese-motorcycle_943349590/showimage.html Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Skal du ha den til bruk på vei, må den først typegodkjennes. SVJV er ikke det helt gratis... En annen ting er deletilgang.... Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Ja, det er jo litt dumt med deler. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) 1) Jeg vet ikke med dere andre, men Kinavarer kjøper jeg ikke med mindre det ikke bryr meg nevneverdig om de går i stykker. 2) Du kan se langt etter garanti om noe først går i stykker. 3) Om du faktisk videreselger dette, har du et reklamasjonsansvar. Opptrer du som privatperson er kjøper dekket av kjøpsloven som gir to års reklamasjonsfrist, opptrer du som næringsdrivende (som virker som det naturlige å gjøre om du skal importere 10+ motorsykler for videresalg i Norge) er kjøper dekket av forbrukerkjøpsloven, som gir opptil fem års reklamasjonsfrist. Innenfor reklamasjonsfristen står du ansvarlig for forbrukerrettslige mangler som oppstår (produksjonsfeil etc, men ikke skader/slitasje med mindre disse igjen har opphav i en mangel ved varen), noe som potensielt kan bli svært dyrt all den tid du ikke har et norskbasert garantiapparat å støtte deg på. 4) Alt nevnt i foregående innlegg. Som forbruker ville jeg heller aldri ha kjøpt motorsykkel av et billig kinamerke jeg aldri har hørt om, fra en forhandler jeg ikke kjenner. Om du først setter i gang et slikt prosjekt bør du på forhånd forsikre deg om at du faktisk får kunder. Endret 10. april 2014 av srbz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Deletilgangen til mange kinamopeder er veldig god. Og det er en grunn til det. De mopedene ryker i ett kjør så butikker tjener store penger på å selge reservedeler. Var en som drev med det i Norge. Trend Import eller noe. Ren svindler. Solgte mopeder for en vanvittig billig penge og tok 10x prisen for reservedeler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå