fjarle Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Har du mobilt bredbånd kan du få inntil 75 gigabyte inkludert i abonnementet.Gratis skylagring fra Telenor Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Dataene lagres ikke i Norge. Telenor opplyser ikke om hvor de lagrer de heller: https://support.min-sky.no/hc/no/articles/201865478-Hvor-lagres-mine-bilder-filer- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Jeg savner offisiell info om overvåkningsisiko. For eksempel: ligger serverne i Norge? Når kan man forvente at noe av dataene går via Sverige, Storbritannia, USA eller andre som er kjent for å snoke eller ha lovlig rett til å snoke? Brukes det noen som helst kryptering mellom sender og server? I så fall hvilken type kryptering og blir dataene liggende kryptert på serveren? Brukes det et eget program/app for kommunikasjon med serverne? Er kildekoden til dette programmet/appen åpen? På hvilken måte kan DLD gripe inn i privatlivet til brukerne av den nye Telenortjenesten? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Det er vel strengt tatt ikke gratis om man må kjøpe en annen tjeneste av dem for å få tilgang til det. Antar man også mister tilgang om man bytter leverandør i ettertid? Lenke til kommentar
Christopher99 Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Anbefaler heller å bytte operatør og bruke for eksempel Google Drive til sky lagring, der får du 15 GB gratis. Så hvis du har Telenor Komplett M med fri bruk av tale og sms med 800 MB data, så får du 10 GB på MinSky som er 5 GB mindre enn gratis lagring hos google. Telenor Komplett M har ikke inkluderte MMS som så og si alle konkurrentene har, hastighetene på "4G fart fra Telenor" er strupet til 10 mbit/s og dette kommer på 249,- i måneden. Så rådet mitt er å bytte operatør til f.eks Chess, der får du fri bruk av tale, SMS og MMS med 1000 MB data inkludert for bare 199,- i måneden. Til denne prisen får du faktisk ekte 4G fart opp mot 80 mbit/s, du får også gratis bank ID i motsetning til Telenor. Hvis du liker hyggelig og effektiv kundeservice burde man bytte til Chess, ingen venting når man ringer og man møter en veldig hyggelig kundebehandler på andre siden 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg