LikaDuSuppe? Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 kondensatoren på hovedkorte mitt eksploderte, er det mulig å reparere ? Takk for svar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Alt er mulig men kan neppe forsvares økonomisk. Eller tenkte du DIY? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Så lenge du vet spesifikiasjonene på kondensatoren som røk, kan finne en som er har like og som passer samt kan lodde, så ja det er bare å prøve. Om det er noe som har dratt kondisen med seg er vanskelig å vite, men jeg vil tro det er verdt et forsøk. Mulig andre har andre meninger om dette, men jeg vet at dette har fungert innimellom på visse HP maskiner, men disse hadde dårlige kondensatorer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Vel ...Hvis man ikke har sittet noen hundre timer bak en loddebolt er det ingen lett oppgave å lodde kretskort. Lenke til kommentar
LikaDuSuppe? Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Så lenge du vet spesifikiasjonene på kondensatoren som røk, kan finne en som er har like og som passer samt kan lodde, så ja det er bare å prøve. Om det er noe som har dratt kondisen med seg er vanskelig å vite, men jeg vil tro det er verdt et forsøk. Mulig andre har andre meninger om dette, men jeg vet at dette har fungert innimellom på visse HP maskiner, men disse hadde dårlige kondensatorer. Dekselet datt av og resten sitter på hovedkortet. Dette står på kondensatoren O F 11Q 270 16V Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Etter måten du skriver det på høres det ut som en 270µF kondensator 16V polymer kondensator. Ta et bilde av den så kan jeg om jeg finner produsent og serie, ikke lodd inn ny uten å vite spesifikasjon på den gamle. 'O' er sikkert logo til produsenten, ser logoen slik ut ? Lenke til kommentar
LikaDuSuppe? Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Etter måten du skriver det på høres det ut som en 270µF kondensator 16V polymer kondensator. Ta et bilde av den så kan jeg om jeg finner produsent og serie, ikke lodd inn ny uten å vite spesifikasjon på den gamle. 'O' er sikkert logo til produsenten, ser logoen slik ut ? Cap.jpg Ser ikke noe logo. Link til hovedkort http://www.msi.com/product/mb/Big_BangMarshal_B3.html Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Kan du ikke legge ut et nærbilde av kondensatoren som falt av, og et nærbilde av hovedkortet der kondensatoren hører hjemme? Lenke til kommentar
LikaDuSuppe? Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) ' Endret 11. april 2014 av LikaDuSuppe? Lenke til kommentar
LikaDuSuppe? Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Bra nokk bilde ? Endret 12. april 2014 av LikaDuSuppe? Lenke til kommentar
LikaDuSuppe? Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Fant noe som lingner http://www.ebay.com/itm/4-NCC-PSF-16V-270UF-MotherBoard-Aluminum-Capacitor-/300539215557?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f9887ec5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå