Gråmus Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Lurer på hvilket program som er best av MRTG eller PRTG? Er det egentlig stor forskjell? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 PRTG er jo en fullverdig applikasjon som fungerer ut av boksen hvor man knapt trenger å fylle inn IP-adresser. MRTG er et utgangspunkt som PRTG og andre NMSer har bygget på. MRTG er vel strengt talt bare en applikasjon som tegner en graf og et script som skriver info fra SNMP (eller hva som helst egentlig) til en fil som applikasjonen bruker når den tegner. Så ettersom du i det hele tatt spør spørsmålet må jeg anbefale PRTG. Lenke til kommentar
Gråmus Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 PRTG er jo en fullverdig applikasjon som fungerer ut av boksen hvor man knapt trenger å fylle inn IP-adresser. MRTG er et utgangspunkt som PRTG og andre NMSer har bygget på. MRTG er vel strengt talt bare en applikasjon som tegner en graf og et script som skriver info fra SNMP (eller hva som helst egentlig) til en fil som applikasjonen bruker når den tegner. Så ettersom du i det hele tatt spør spørsmålet må jeg anbefale PRTG. Takk for svar Da prøver jeg ut det. Hvis noen andre har noen meninger, er det bare å komme med de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå